Service Design – Management and Implementation
Students in this field excel in Students will develop the ability to:
Identify stakeholders and service providers in digital services, understanding their incentives, objectives, and legal requirements.
Analyze organizational challenges in implementing and managing digital services.
Propose and evaluate improvements for digital service management based on stakeholder feedback and relevant literature.
Assess the impact of service transformations on work dynamics.
The course aims to equip students with an understanding of the complexities involved in digital service design processes to effectively manage them. It focuses on identifying stakeholders' motivations and needs, as well as the opportunities and challenges associated with implementing and operating digital services. Through project work, students will analyze challenges in existing digital services within organizations or private companies and suggest enhancements to improve these services.
Identify stakeholders and service providers in digital services, understanding their incentives, objectives, and legal requirements.
Analyze organizational challenges in implementing and managing digital services.
Propose and evaluate improvements for digital service management based on stakeholder feedback and relevant literature.
Assess the impact of service transformations on work dynamics.
The course aims to equip students with an understanding of the complexities involved in digital service design processes to effectively manage them. It focuses on identifying stakeholders' motivations and needs, as well as the opportunities and challenges associated with implementing and operating digital services. Through project work, students will analyze challenges in existing digital services within organizations or private companies and suggest enhancements to improve these services.
Innovation af Ny Digital Teknologi Inden for Sundhed
De studerende er stærke inden for front-end innovation, forskning, idéudvikling og konceptudvikling, samarbejdsdesignprocesser, professionelt og multi-stakeholder engagement
Formålet er at undersøge og komme med bud på løsning af problemer forbundet med digitalisering af sundhedssektoren og engagere sig i de forandringsprocesser, som implementering af digitale systemer medfører for borgere/patienter, medarbejdere og ledelse
Formålet er at undersøge og komme med bud på løsning af problemer forbundet med digitalisering af sundhedssektoren og engagere sig i de forandringsprocesser, som implementering af digitale systemer medfører for borgere/patienter, medarbejdere og ledelse
Fieldwork and Project Management
De studerende er stærke i kvalitative metoder og forskningsdesign (herunder etnografiske studier/analyser), brugerundersøgelse/stake-holder-analyse, kulturanalyse, organisationsanalyse
Der vil være andre opdragsgivere på kurset. I vil kunne regne med en gruppe på ca 5 ud af et hold på 25
Underviseren har mange års erfaring med eksterne samarbejder både i form af undervisningsforløb, forskningsprojekter, og som ekspert/rådgiver. Se fx. https://hum.ku.dk/samarbejde/humanimpact/
Der vil være andre opdragsgivere på kurset. I vil kunne regne med en gruppe på ca 5 ud af et hold på 25
Underviseren har mange års erfaring med eksterne samarbejder både i form af undervisningsforløb, forskningsprojekter, og som ekspert/rådgiver. Se fx. https://hum.ku.dk/samarbejde/humanimpact/
Strategic Design and Consulting
De studerende går på deres kandidat og kommer fra hele verden. De er udvalgt af et stort ansøgerfelt. De er meget nysgerrige, kreative, innovative og analytiske
De er meget glade for at arbejde med en ægte case. Vi inddrager altid spørgsmål om bæredygtighed i studierne
Deres opgave er at analysere jeres "Design Challenge" som gerne skal have en designfaglig / arkitektfaglig dimension. Deres output afhænger meget af jeres udfordring til dem
De er meget glade for at arbejde med en ægte case. Vi inddrager altid spørgsmål om bæredygtighed i studierne
Deres opgave er at analysere jeres "Design Challenge" som gerne skal have en designfaglig / arkitektfaglig dimension. Deres output afhænger meget af jeres udfordring til dem
Digitale koncepter og Digital brugeroplevelse
De studerendes kompetencer: Gode til wireframes, prototyper, opstille brugerrekser, UX, UI, og de digitale brugergrænseflader..
Nøgleord: Brugerundersøgelser, brugerinddragelser, empati, service design, brugerrejse, persona, empathy map, trends, innovation, teknologi, UX, UI, VR, AI, kommunikation, digital design, konceptudvikling, bæredygtighed, cirkulær økonomi, prototyper & test.
Nøgleord: Brugerundersøgelser, brugerinddragelser, empati, service design, brugerrejse, persona, empathy map, trends, innovation, teknologi, UX, UI, VR, AI, kommunikation, digital design, konceptudvikling, bæredygtighed, cirkulær økonomi, prototyper & test.
Holistic Design of Engineering Systems
Good with sociotechnical design & problem solving skills
Will do running workshops & focus groups.
Will do running workshops & focus groups.
Staging Collaborative Design For Sustainability
De studerendes kompetencer: Stærke i at forstå og løse komplekse designproblemstillinger gennem empiriske undersøgelser
Nøgleord: design, bæredygtighed, collaborative design
Nøgleord: design, bæredygtighed, collaborative design
Digitalisering og teknologiske forandringsprocesser
Digitalisering dækker over en yderst vigtig realitet, som består i udbredelsen af helt eller delvist computerbårne teknologier. Digitalisering indtræffer som teknologiske forandringsprocesser. Der tages udgangspunkt i forandringsledelse, digital transformation samt en metode til systemudvikling, der i sig selv udgør en digitaliseringsstrategi, og som er et centralt paradigme inden for teknologiske forandringsprocesser.
Design Project
Students are able to conduct fieldwork and use qualitative and quantitative research methods to define a problem to be addressed through their design work
They are able to think critically with theories from different disciplines and apply models to their findings
Students are able to ideate and develop design concepts and produce low and mid fidelity prototypes using a range of digital and physical tools
They are able to think critically with theories from different disciplines and apply models to their findings
Students are able to ideate and develop design concepts and produce low and mid fidelity prototypes using a range of digital and physical tools
Analyse og Design af Brugervenlige Systemer
I dette kursus bliver de studerende i stand til at forstå og håndtere det kompleks af organisatoriske og designmæssige problemstillinger der knytter sig til at udvikle større IT baserede informationssystemer, for eksempel, administrative og proceskontrol-systemer i større og mindre virksomheder, intranet, web-systemer til e-handel, og spil med flere samtidige brugere. En væsentlig udfordring ved fremstilling af sådanne systemer er en sammensat brugerskare, modstridende interesser, en kompleks organisatorisk kontekst, og ustabile og/eller dårligt forståede krav.
Datamining og visualisering af netværksbaseret kommunikation
Kurset kombinerer hands-on-træning i analyse af store datamængder fra IT-systemer med viden om udvikling og implementering af løsninger baseret på dataanalyse.
Kurset retter sig mod en eksamen, hvor grupper af overbygningsstuderende med viden om kommunikation og datalogi, gennemfører et projekt i samarbejde med en ekstern part, f.eks. en organisation eller en virksomhed.
Kurset retter sig mod en eksamen, hvor grupper af overbygningsstuderende med viden om kommunikation og datalogi, gennemfører et projekt i samarbejde med en ekstern part, f.eks. en organisation eller en virksomhed.
The Health Care Innovation Project
This course consists of a group project and of classes addressing issues typically encountered in health care innovation projects in companies, start-up or in the health care provider organisations. Examples of these issues are concerned with innovation design, needs analysis, development of value propositions, markets and pricing of medical products, or issues in organizational implementation of innovation.
Sociologisk innovation
De studerendes kompetencer: Stærke i at anvende en bred metodisk værktøjskasse til at analysere komplekse sociale problemer og udvikle sociologisk informerede løsninger og social forandring.
Nøgleord: Design tænkning, proces/produkt/service innovation, problemanalyse, sociale og sociologiske perspektiver
Nøgleord: Design tænkning, proces/produkt/service innovation, problemanalyse, sociale og sociologiske perspektiver
Anvendt Case-analyse
Formålet med kurset er at introducere til case-begrebet og belyse, hvordan man kan arbejde med en sociologisk case i praksis.
Omdrejningspunktet vil være, hvordan man ved analyse af en case kan uddrage en sociologisk problematik fra et socialt problem eller en konkret hændelse, begivenhed, situation eller fænomen. Dette inkluderer involvering af interessenter og praksisaktører i forståelse af en case-problematik samt udvikling og formidling af mulige løsninger.
Omdrejningspunktet vil være, hvordan man ved analyse af en case kan uddrage en sociologisk problematik fra et socialt problem eller en konkret hændelse, begivenhed, situation eller fænomen. Dette inkluderer involvering af interessenter og praksisaktører i forståelse af en case-problematik samt udvikling og formidling af mulige løsninger.
Contemporary Social Pharmacy
De studerende har derfor lidt forskellige faglige baggrunde og kompetencer. De vil dog typisk være stærke på de mere biologiske og kemiske aspekter omkring sygdom og medicin
De studerende, der har farmaci som grunduddannelse, har desuden kompetencer indenfor samfundsmæssige problemstillinger omkring brug af lægemidler fra såvel et system, et sundhedsprofessionelt samt et patientperspektiv. Disse studerende har desuden færdigheder indenfor brug af spørgeskema- og interviewteknik.
De studerende, der har farmaci som grunduddannelse, har desuden kompetencer indenfor samfundsmæssige problemstillinger omkring brug af lægemidler fra såvel et system, et sundhedsprofessionelt samt et patientperspektiv. Disse studerende har desuden færdigheder indenfor brug af spørgeskema- og interviewteknik.
Retorikfaglig innovation og rådgivning
Et flertal af de studerende på disse hold har Retorik som grundfag og er dermed trænede i både kritisk analyse og praktisk arbejde med mundtlig og skriftlig kommunikation, argumentation i bred forstand, debatkultur og medborgerskab.
Konceptudvikling og innovation
De studerendes kompetencer: Stærke i at kortlægge forholdet mellem kommunikative problemstillinger og it-tekniske løsninger med henblik på forretningsudvikling og innovation.
Nøgleord: konceptudvikling, innovation, designmetoder, værdiskabelse, forretningsudvikling, it-løsninger
Nøgleord: konceptudvikling, innovation, designmetoder, værdiskabelse, forretningsudvikling, it-løsninger
Konceptdesign med prototyper: Samarbejde med Bæredygtig Design studerende
De studerendes kompetencer: Stærke i at konstruere og teste mock-ups, funktionsmodeller, prototyper ved brugerinddragelse og interventioner med brugere og eksperter.
Nøgleord: Samskabelse, co-design, social bæredygtighed, sundhedsteknologiske løsninger, tværfagligt samarbejde, prototyper og test.
Nøgleord: Samskabelse, co-design, social bæredygtighed, sundhedsteknologiske løsninger, tværfagligt samarbejde, prototyper og test.
Designmetoder og samarbejde
De studerendes kompetencer: Stærke i at identificere og udvikle løsninger på komplekse designmæssige problemstillinger. De studerende arbejder indenfor tre spor: 1. Beklædning og Tekstil, 2. Møbeldesign, Rum og Materialer og 3. Visuel kommunikation.
Nøgleord: Design tænkning, co-design, møbeldesign, Indretning, tekstil, beklædningsdesign, visuel kommunikation, visuelt design, kommunikation, informationsdesign, uniformer, patient forløb, systemsdesign, spil, interaktion
Nøgleord: Design tænkning, co-design, møbeldesign, Indretning, tekstil, beklædningsdesign, visuel kommunikation, visuelt design, kommunikation, informationsdesign, uniformer, patient forløb, systemsdesign, spil, interaktion

Det lange tværprofessionelle KP-forløb
Dette kursus er et tværprofessionelt undervisningsforløb for studerende på de sundhedsfaglige uddannelser ved Københavns Professionshøjskole. Det tværprofessionelle forløb omhandler det at lære at samarbejde på tværs fordi man som færdiguddannede professionsbachelorer vil møde komplekse problemstillinger, der ikke kun kan løses af en profession alene.
Projekt i human-centred computing (HCC)
De studerendes kompetencer: Stærke i at evaluere eksisterende brugergrænseflader for IT-løsninger og foretage hensigtsmæssige valg ved opbygningen af en brugergrænseflade på baggrund af evalueringen
Nøgleord: Human-centered computing, kommunikation, IT, brugerflade, brugercentreret design
Nøgleord: Human-centered computing, kommunikation, IT, brugerflade, brugercentreret design
Innovation i praksis – giv dine ideer vinger
De studerendes kompetencer: Stærke i at rammesætte behov for både slutbrugere, borgere og sundhedsprofessionelle. De studerende på dette kursus arbejder i tværfaglige teams fra følgende uddannelser: Sygeplejerske, fysioterapeut, psykomotorik, ergoterapeut, radiograf, ernæring og sundhed, og bioanalytiker.
Nøgleord: Fremtidssikring, sparring, slutbrugere
Nøgleord: Fremtidssikring, sparring, slutbrugere