• Sæt virkeligheden på undervisningsplanen

    Med projektcases fra Copenhagen Health Innovation giver du din undervisning en ekstra facet, der bringer virkelige udfordringer i spil og motiverer dine studerende til nytænkning. Via innovation og samarbejde ruster du dine studerende til fremtidens arbejdsmarked – og gør dem klar til at forme fremtidens sundhedssektor.

  • Sæt virkeligheden på undervisningsplanen

    Med projektcases fra Copenhagen Health Innovation giver du din undervisning en ekstra facet, der bringer virkelige udfordringer i spil og motiverer dine studerende til nytænkning. Via innovation og samarbejde ruster du dine studerende til fremtidens arbejdsmarked – og gør dem klar til at forme fremtidens sundhedssektor.

Brug virkeligheden i din undervisning – og motiver dine studerende til at gøre en forskel

Det er heldigvis længe siden, at undervisning foregik som envejskommunikation fra forelæser til studerende. I dag er den videregående undervisning blevet moderniseret og er nu i høj grad et spørgsmål om at udvikle de studerendes innovations- og samarbejdsevner.

Udover at være hjemme i deres fag skal de studerende kunne indgå i og samarbejde på en tværfaglig arbejdsplads, de skal kunne udvikle innovative løsninger – og de skal kunne det fra dag 1 på virkelighedens foranderlige arbejdsmarked.

Men en ny virkelighed stiller også krav om en ny form for undervisning. Og her kommer projektcases fra Copenhagen Health Innovation (CHI) ind i billedet.

Giv dine studerende virkelige udfordringer

Hvert semester udbyder CHI en række projektcases, som undervisere på CBS, DTU, KP og KU kan inddrage i deres undervisning. De studerende samarbejder i grupper om at undersøge en problematik i virkelighedens sundhedsvæsen – og ikke mindst forsøge at komme med holdbare, innovative løsninger.

Og lige præcis erfaringen med virkelige udfordringer, virkelige sundhedsprofessionelle og især virkelige patienter er guld værd for både studerende og underviser.

Kontakt en innovationskonsulent

Vil du vide mere om, hvad projektcases kan gøre for din undervisning? Tag fat i CHI i dag og kom i gang.

Det giver du dine studerende

  • Motivation fordi de bruger deres faglighed til at løse autentiske problemstillinger
  • Unik erfaring med og øget bevidsthed om, hvad de kan med deres faglighed
  • Udvikling af deres innovative og entreprenante mindset, så de er klar til at udvikle fremtidens sundhedsløsninger
  • Kompetencer til at kunne begå sig i på fremtidens arbejdsmarked, hvor samarbejde og omstillingsevne er i højsædet

Det får du med CHI

  • Højaktuelle projektcases
  • Samlet overblik over udbudte projektcases
  • Rådgivning og vejledning
  • Adgang til CHI’s værktøjskasse
  • Medlemskab af NSU-netværket

Sådan gør vi det nemt for dig

Med os på sidelinjen bliver det nemt og enkelt for dig at bringe reelle udfordringer fra virkelighedens sundhedssektor ind i din undervisning, så dine studerende bliver ekstra motiveret og får de erfaringer, der gør dem klar til gøre en forskel.

Frem mod hver semesterstart fastlægger Copenhagen Health Innovation et tema for de kommende projektcases og samler alle indkomne projektcases her på sitet. Det sikrer, at du har nem adgang til projektcases, der er højaktuelle og derfor vil vække interesse hos dine studerende.

Udover at samle alle aktuelle projektcases rådgiver vi dig i at få det bedste ud af casene og dine studerende, og du får adgang til en værktøjskasse, du kan bruge i forbindelse med implementeringen af projektcases i din undervisning – gode råd, konkrete værktøjer, faldgruber og huskelister, der gør det nemmere og enklere for dig at få det bedste ud af forløbet.

Din adgang til et værdifuldt netværk

Du kan også melde dig ind i vores stærke og værdifulde netværk for undervisere og sundhedsprofessionelle – NSU.

Her kan du udbygge dit eget netværk i sundhedssektoren, og samtidig bliver du inspireret til, hvordan du kan arbejde med udfordringer i undervisningen og skabe gode relationer og samarbejder til sundhedssektoren.

Dit nye netværk i sundhedssektoren

Vil du udvide dit netværk i sundhedssektoren og samtidig have adgang til masser af viden om, hvordan du får dine studerende til at arbejde innovativt og effektivt med nogle af de udfordringer, sundhedsvæsenet oplever? Så skal du melde dig ind i NSU – CHI’s stærke netværk for undervisere og sundhedsprofessionelle.

Som underviser, der beslutter at inkorporere projektcases i sin undervisning, kan det nogle gange føles som en stor omvæltning; hvordan tilrettelægger du undervisningen rundt om casearbejdet, hvordan motiverer du dine studerende, og hvordan bruger du deres tilegnede viden bagefter?

Med CHI på sidelinjen står du aldrig alene med det hele – for udover vores erfarne konsulenter har du nemlig også mulighed for at melde dig ind i NSU. Det er et stærkt og værdifuldt netværk, der består af undervisere og sundhedsprofessionelle fra både det offentlige og private.

Du bliver inviteret til netværksmøder, der skaber et frugtbart og fortroligt rum til erfaringsudveksling. Her hører du, hvad andre har gjort, og hvad deres udfordringer og tilgang er, samtidig med at du får masser af inspiration til, hvordan dine studerende kan bidrage til at løse sundhedsudfordringer.

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Når du tilmelder dig NSU accepterer du samtidig at Copenhagen Health Innovation vil bruge de oplysninger, du giver på denne formular, til at være i kontakt med dig i forbindelse med opdateringer og nyheder.

Du kan til enhver tid ændre mening ved at klikke på afmeldingslinket i bunden af en e-mail, du modtager fra os, eller ved at kontakte os på . Vi behandler dine oplysninger med respekt. For mere information se vores privatlivspolitik.

Sådan har dine undervisningskolleger gjort

Tjek vores indbliksartikler ud og læs, hvordan andre undervisere har brugt projektcases aktivt i deres undervisning. Måske bliver du inspireret til, hvordan du kan bringe virkeligheden ind i din undervisning som en motiverende og innoverende facet af dit fagområde.

“De studerende kom på en løsning, vi ikke selv havde set”
“De studerende kom på en løsning, vi ikke selv havde set”
Coronakrisens isolation har givet mentale udfordringer for de fleste af os. Forestil dig så, at du bor på et ældrecenter og har været vant til at få familiebesøg hver dag. På Peder Lykke Centret i København har præcis den situation betydet stor ensomhed.

LÆS MERE
“Jeg ser noget falde på plads i de studerende, når de arbejder med cases”
“Jeg ser noget falde på plads i de studerende, når de arbejder med cases”
Med cases fra Copenhagen Health Innovation får du som underviser en ekstra facet i dit arbejde – noget, der giver de studerende værdifuld erfaring med virkeligheden.

LÆS MERE
Studerende på sociologi udvikler workshop til Rigshospitalets servicemedarbejdere
Studerende på sociologi udvikler workshop til Rigshospitalets servicemedarbejdere
I et samarbejde med Rigshospitalet har studerende på sociologi fundet løsninger, der skal bruges til at forbedre det fysiske arbejdsmiljø for ansatte hos Rigshospitalets Servicecenter.

LÆS MERE