Brug virkeligheden i din undervisning – og motiver dine studerende til at gøre en forskel
Det er heldigvis længe siden, at undervisning foregik som envejskommunikation fra forelæser til studerende. I dag er den videregående undervisning blevet moderniseret og er nu i høj grad et spørgsmål om at udvikle de studerendes innovations- og samarbejdsevner.
Udover at være hjemme i deres fag skal de studerende kunne indgå i og samarbejde på en tværfaglig arbejdsplads, de skal kunne udvikle innovative løsninger – og de skal kunne det fra dag 1 på virkelighedens foranderlige arbejdsmarked.
Men en ny virkelighed stiller også krav om en ny form for undervisning. Og her kommer projektcases fra Copenhagen Health Innovation (CHI) ind i billedet.
Giv dine studerende virkelige udfordringer
Hvert semester udbyder CHI en række projektcases, som undervisere på de videregående uddannelser kan inddrage i deres undervisning. De studerende samarbejder i grupper om at undersøge en problematik i virkelighedens sundhedsvæsen – og ikke mindst forsøge at komme med holdbare, innovative løsninger.
Og lige præcis erfaringen med virkelige udfordringer, virkelige sundhedsprofessionelle og især virkelige patienter er guld værd for både studerende og underviser.
Det giver du dine studerende
Det får du med CHI
Sådan gør vi det nemt for dig
Med os på sidelinjen bliver det nemt og enkelt for dig at bringe reelle udfordringer fra virkelighedens sundhedssektor ind i din undervisning, så dine studerende bliver ekstra motiveret og får de erfaringer, der gør dem klar til gøre en forskel.
Frem mod hver semesterstart fastlægger Copenhagen Health Innovation et tema for de kommende projektcases og samler alle indkomne projektcases her på sitet. Det sikrer, at du har nem adgang til projektcases, der er højaktuelle og derfor vil vække interesse hos dine studerende.
Udover at samle alle aktuelle projektcases rådgiver vi dig i at få det bedste ud af casene og dine studerende, og du får adgang til en værktøjskasse, du kan bruge i forbindelse med implementeringen af projektcases i din undervisning – gode råd, konkrete værktøjer, faldgruber og huskelister, der gør det nemmere og enklere for dig at få det bedste ud af forløbet.
Din adgang til et værdifuldt netværk
Du kan også melde dig ind i vores stærke og værdifulde netværk for undervisere og sundhedsprofessionelle – NSU.
Her kan du udbygge dit eget netværk i sundhedssektoren, og samtidig bliver du inspireret til, hvordan du kan arbejde med udfordringer i undervisningen og skabe gode relationer og samarbejder til sundhedssektoren.
Dit nye netværk i sundhedssektoren
Vil du udvide dit netværk i sundhedssektoren og samtidig have adgang til masser af viden om, hvordan du får dine studerende til at arbejde innovativt og effektivt med nogle af de udfordringer, sundhedsvæsenet oplever? Så skal du melde dig ind i NSU – CHI’s stærke netværk for undervisere og sundhedsprofessionelle.
Som underviser, der beslutter at inkorporere projektcases i sin undervisning, kan det nogle gange føles som en stor omvæltning; hvordan tilrettelægger du undervisningen rundt om casearbejdet, hvordan motiverer du dine studerende, og hvordan bruger du deres tilegnede viden bagefter?
Med CHI på sidelinjen står du aldrig alene med det hele – for udover vores erfarne konsulenter har du nemlig også mulighed for at melde dig ind i NSU. Det er et stærkt og værdifuldt netværk, der består af undervisere og sundhedsprofessionelle fra både det offentlige og private.
Du bliver inviteret til netværksmøder, der skaber et frugtbart og fortroligt rum til erfaringsudveksling. Her hører du, hvad andre har gjort, og hvad deres udfordringer og tilgang er, samtidig med at du får masser af inspiration til, hvordan dine studerende kan bidrage til at løse sundhedsudfordringer.
Sådan har dine undervisningskolleger gjort
Tjek vores indbliksartikler ud og læs, hvordan andre undervisere har brugt projektcases aktivt i deres undervisning. Måske bliver du inspireret til, hvordan du kan bringe virkeligheden ind i din undervisning som en motiverende og innoverende facet af dit fagområde.
LÆS MERE
LÆS MERE
LÆS MERE