Her finder du de kurser, der søger projektcases at arbejde med i forårs- og efterårssemestret. Ved hver kursusbeskrivelse kan du læse, hvad de studerende skal lære på kurset og hvad det kræver som projektcasegiver at stille med en case til kurset – og ikke mindst hvilken viden og værdi I som afdeling kan få ud af samarbejdet med de studerende.
Service Design – Management and Implementation
Hos ✲ Efterår, ❖ Kandidat, IT-Universitetet, Service DesignIdentify stakeholders and service providers in digital services, understanding their incentives, objectives, and legal requirements.
Analyze organizational challenges in implementing and managing digital services.
Propose and evaluate improvements for digital service management based on stakeholder feedback and relevant literature.
Assess the impact of service transformations on work dynamics.
Innovation af Ny Digital Teknologi Inden for Sundhed
Hos ▤ Aalborg Universitet, ▲ Tekno-Antropologi, ✲ Forår, ❖ BachelorFieldwork and Project Management
Hos ▤ Københavns Universitet, ▲ Applied Cultural Analysis, ✲ Forår, ❖ KandidatStrategic Design and Consulting
Hos ▤ Copenhagen Business School, ▤ Det Kongelige Akademi, ▲ Design, ✲ Forår, ❖ KandidatDigitale koncepter og Digital brugeroplevelse
Hos ▤ KEA, ▲ Digital Konceptudvikling, ✲ Efterår, ✲ Forår, ❖ BachelorHolistic Design of Engineering Systems
Hos ▤ DTU, ✲ Forår, ❖ KandidatStaging Collaborative Design For Sustainability
Hos ▤ Aalborg Universitet, ▲ Sustainable Design, ✲ EfterårDigitalisering og teknologiske forandringsprocesser
Hos ▤ Københavns Universitet, ▲ Informationsvideskab og kulturformidling, ✲ ForårDigitalisering dækker over en yderst vigtig realitet, som består i udbredelsen af helt eller delvist computerbårne teknologier. Digitalisering indtræffer som teknologiske forandringsprocesser. Der tages udgangspunkt i forandringsledelse, digital transformation samt en metode til systemudvikling, der i sig selv udgør en digitaliseringsstrategi, og som er et centralt paradigme inden for teknologiske forandringsprocesser.
Design Project
Hos ▤ Københavns Universitet, ▲ Kommunikation og IT, ✲ Forår, ❖ BachelorAnalyse og Design af Brugervenlige Systemer
Hos ▤ Copenhagen Business School, ▲ Erhvervsøkonomi og informationsteknologi, ✲ ForårI dette kursus bliver de studerende i stand til at forstå og håndtere det kompleks af organisatoriske og designmæssige problemstillinger der knytter sig til at udvikle større IT baserede informationssystemer, for eksempel, administrative og proceskontrol-systemer i større og mindre virksomheder, intranet, web-systemer til e-handel, og spil med flere samtidige brugere. En væsentlig udfordring ved fremstilling af sådanne systemer er en sammensat brugerskare, modstridende interesser, en kompleks organisatorisk kontekst, og ustabile og/eller dårligt forståede krav.
Datamining og visualisering af netværksbaseret kommunikation
Hos ▤ Københavns Universitet, ▲ Kommunikation og IT, ✲ Forår, ❖ KandidatKurset kombinerer hands-on-træning i analyse af store datamængder fra IT-systemer med viden om udvikling og implementering af løsninger baseret på dataanalyse.
Kurset retter sig mod en eksamen, hvor grupper af overbygningsstuderende med viden om kommunikation og datalogi, gennemfører et projekt i samarbejde med en ekstern part, f.eks. en organisation eller en virksomhed.
The Health Care Innovation Project
Hos ▤ Copenhagen Business School, ▲ MSc Innovation in Healthcare, ✲ Forår, ❖ KandidatThis course consists of a group project and of classes addressing issues typically encountered in health care innovation projects in companies, start-up or in the health care provider organisations. Examples of these issues are concerned with innovation design, needs analysis, development of value propositions, markets and pricing of medical products, or issues in organizational implementation of innovation.
Sociologisk innovation
Hos ▤ Københavns Universitet, ▲ Sociologi, ✲ Efterår, ❖ KandidatAnvendt Case-analyse
Hos ▤ Københavns Universitet, ▲ Sociologi, ✲ ForårFormålet med kurset er at introducere til case-begrebet og belyse, hvordan man kan arbejde med en sociologisk case i praksis.
Omdrejningspunktet vil være, hvordan man ved analyse af en case kan uddrage en sociologisk problematik fra et socialt problem eller en konkret hændelse, begivenhed, situation eller fænomen. Dette inkluderer involvering af interessenter og praksisaktører i forståelse af en case-problematik samt udvikling og formidling af mulige løsninger.
Contemporary Social Pharmacy
Hos ▤ Københavns Universitet, ▲ Farmaci, ✲ Forår, ❖ Bachelor, ❖ KandidatRetorikfaglig innovation og rådgivning
Hos ▤ Københavns Universitet, ▲ Retorik, ✲ ForårEt flertal af de studerende på disse hold har Retorik som grundfag og er dermed trænede i både kritisk analyse og praktisk arbejde med mundtlig og skriftlig kommunikation, argumentation i bred forstand, debatkultur og medborgerskab.
Konceptudvikling og innovation
Hos ▤ Københavns Universitet, ▲ Kommunikation og IT, ✲ Efterår, ❖ KandidatKonceptdesign med prototyper: Samarbejde med Bæredygtig Design studerende
Hos ▤ Aalborg Universitet, ▲ Sustainable Design, ✲ Efterår, ❖ BachelorDesignmetoder og samarbejde
Hos ▤ Det Kongelige Akademi, ▲ Design, ✲ Efterår, ❖ BachelorDet lange tværprofessionelle KP-forløb
Hos ▤ Københavns Professionshøjskole, ▲ Ernæring og Sundhed, ▲ fysioterapeut, ▲ Pædagog, ▲ Sygeplejerske, ✲ EfterårDette kursus er et tværprofessionelt undervisningsforløb for studerende på de sundhedsfaglige uddannelser ved Københavns Professionshøjskole. Det tværprofessionelle forløb omhandler det at lære at samarbejde på tværs fordi man som færdiguddannede professionsbachelorer vil møde komplekse problemstillinger, der ikke kun kan løses af en profession alene.
Projekt i human-centred computing (HCC)
Hos ▤ Københavns Universitet, ▲ Kommunikation og IT, ✲ Efterår, ❖ BachelorInnovation i praksis – giv dine ideer vinger
Hos ▤ Københavns Professionshøjskole, ▲ Bioanalytiker, ▲ ergoterapeut, ▲ Ernæring og Sundhed, ▲ fysioterapeut, ▲ psykomotorik, ▲ radiograf, ▲ Sygeplejerske, ✲ Efterår, ✲ Forår, ❖ Bachelor