Her finder du de kurser, der søger projektcases at arbejde med i forårs- og efterårssemestret. Ved hver kursusbeskrivelse kan du læse, hvad de studerende skal lære på kurset og hvad det kræver som projektcasegiver at stille med en case til kurset – og ikke mindst hvilken viden og værdi I som afdeling kan få ud af samarbejdet med de studerende.
Participatory design af informationssystemer (PD)
Hos ▤ Københavns Universitet, ▲ Datalogi, ✲ Forår, ❖ BachelorKurset giver de studerende viden og færdigheder, så de i projektgrupper sammen med brugere, ledelse og andre IT-professionelle kan designe effektive og nyttige informationssystemer, der meningsfuldt understøtter menneskelige aktiviteter. I kurset undervises der i en metode, der skaber grundlaget for efterfølgende udvikling og implementering af bæredygtige IT-anvendelser.
Quantitative methods to assess sustainability
Hos ▤ DTU, ✲ Efterår, ✲ Forår, ❖ KandidatThis course provides the understanding of and quantitative tools needed by engineers and scientists to create engineering solutions for a sustainable society. The students learn about terms, definitions, and units related to sustainability and the environmental, social and economic dimensions of sustainability when considering engineering solutions. Focus will be placed on understanding sustainability and developing sustainable solutions.
Service Design – Management and Implementation
Hos ▤ IT-Universitetet, ▲ Service Design, ✲ Efterår, ❖ KandidatIdentify stakeholders and service providers in digital services, understanding their incentives, objectives, and legal requirements.
Analyze organizational challenges in implementing and managing digital services.
Propose and evaluate improvements for digital service management based on stakeholder feedback and relevant literature.
Assess the impact of service transformations on work dynamics.
Fieldwork and Project Management
Hos ▤ Københavns Universitet, ▲ Applied Cultural Analysis, ✲ Forår, ❖ KandidatStrategic Design and Consulting
Hos ▤ Copenhagen Business School, ▤ Det Kongelige Akademi, ▲ Design, ✲ Forår, ❖ KandidatDigitale koncepter og Digital brugeroplevelse
Hos ▤ KEA, ▲ Digital Konceptudvikling, ✲ Efterår, ✲ Forår, ❖ BachelorHolistic Design of Engineering Systems
Hos ▤ DTU, ✲ Forår, ❖ KandidatDesign Project
Hos ▤ Københavns Universitet, ▲ Kommunikation og IT, ✲ Forår, ❖ BachelorAnalyse og Design af Brugervenlige Systemer
Hos ▤ Copenhagen Business School, ▲ Erhvervsøkonomi og informationsteknologi, ✲ ForårI dette kursus bliver de studerende i stand til at forstå og håndtere det kompleks af organisatoriske og designmæssige problemstillinger der knytter sig til at udvikle større IT baserede informationssystemer, for eksempel, administrative og proceskontrol-systemer i større og mindre virksomheder, intranet, web-systemer til e-handel, og spil med flere samtidige brugere. En væsentlig udfordring ved fremstilling af sådanne systemer er en sammensat brugerskare, modstridende interesser, en kompleks organisatorisk kontekst, og ustabile og/eller dårligt forståede krav.
The Health Care Innovation Project
Hos ▤ Copenhagen Business School, ▲ MSc Innovation in Healthcare, ✲ Forår, ❖ KandidatThis course consists of a group project and of classes addressing issues typically encountered in health care innovation projects in companies, start-up or in the health care provider organisations. Examples of these issues are concerned with innovation design, needs analysis, development of value propositions, markets and pricing of medical products, or issues in organizational implementation of innovation.
Sociologisk innovation
Hos ▤ Københavns Universitet, ▲ Sociologi, ✲ Efterår, ❖ KandidatRetorikfaglig innovation og rådgivning
Hos ▤ Københavns Universitet, ▲ Retorik, ✲ ForårEt flertal af de studerende på disse hold har Retorik som grundfag og er dermed trænede i både kritisk analyse og praktisk arbejde med mundtlig og skriftlig kommunikation, argumentation i bred forstand, debatkultur og medborgerskab.
Konceptudvikling og innovation
Hos ▤ Københavns Universitet, ▲ Kommunikation og IT, ✲ Efterår, ❖ KandidatKonceptdesign med prototyper: Samarbejde med Bæredygtig Design studerende
Hos ▤ Aalborg Universitet, ▲ Sustainable Design, ✲ Efterår, ❖ BachelorDesignmetoder og samarbejde
Hos ▤ Det Kongelige Akademi, ▲ Design, ✲ Efterår, ❖ BachelorDet lange tværprofessionelle KP-forløb
Hos ▤ Københavns Professionshøjskole, ▲ Ernæring og Sundhed, ▲ fysioterapeut, ▲ Pædagog, ▲ Sygeplejerske, ✲ EfterårDette kursus er et tværprofessionelt undervisningsforløb for studerende på de sundhedsfaglige uddannelser ved Københavns Professionshøjskole. Det tværprofessionelle forløb omhandler det at lære at samarbejde på tværs fordi man som færdiguddannede professionsbachelorer vil møde komplekse problemstillinger, der ikke kun kan løses af en profession alene.
Projekt i human-centred computing (HCC)
Hos ▤ Københavns Universitet, ▲ Kommunikation og IT, ✲ Efterår, ❖ BachelorInnovation i praksis – giv dine ideer vinger
Hos ▤ Københavns Professionshøjskole, ▲Valgfag, ✲ Efterår, ✲ Forår, ❖ Bachelor