De studerende er stærke inden for front-end innovation, forskning, idéudvikling og konceptudvikling, samarbejdsdesignprocesser, professionelt og multi-stakeholder engagement
Formålet er at undersøge og komme med bud på løsning af problemer forbundet med digitalisering af sundhedssektoren og engagere sig i de forandringsprocesser, som implementering af digitale systemer medfører for borgere/patienter, medarbejdere og ledelse
https://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.png00CHIhttps://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.pngCHI2024-11-11 13:16:172024-11-11 13:16:17Innovation af Ny Digital Teknologi Inden for Sundhed
De studerende er stærke i kvalitative metoder og forskningsdesign (herunder etnografiske studier/analyser), brugerundersøgelse/stake-holder-analyse, kulturanalyse, organisationsanalyse
Der vil være andre opdragsgivere på kurset. I vil kunne regne med en gruppe på ca 5 ud af et hold på 25
Underviseren har mange års erfaring med eksterne samarbejder både i form af undervisningsforløb, forskningsprojekter, og som ekspert/rådgiver. Se fx. https://hum.ku.dk/samarbejde/humanimpact/
De studerende går på deres kandidat og kommer fra hele verden. De er udvalgt af et stort ansøgerfelt. De er meget nysgerrige, kreative, innovative og analytiske
De er meget glade for at arbejde med en ægte case. Vi inddrager altid spørgsmål om bæredygtighed i studierne
Deres opgave er at analysere jeres “Design Challenge” som gerne skal have en designfaglig / arkitektfaglig dimension. Deres output afhænger meget af jeres udfordring til dem
https://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.png00CHIhttps://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.pngCHI2024-11-11 09:51:212024-11-11 10:25:02Holistic Design of Engineering Systems
The semester project is a research project that addresses a design challenge for an existing organisation. The project must be based on a review of relevant scientific literature and empirical investigations so as to solidly ground the proposed design solution(s). When conducting empirical investigations and staging designactivities, students need to consider if and how their solution challenges existing organisational practices, reconfigures sociotechnical network of relations within the company/organisation and its value chain.
Digitalisering dækker over en yderst vigtig realitet, som består i udbredelsen af helt eller delvist computerbårne teknologier. Digitalisering indtræffer som teknologiske forandringsprocesser. Der tages udgangspunkt i forandringsledelse, digital transformation samt en metode til systemudvikling, der i sig selv udgør en digitaliseringsstrategi, og som er et centralt paradigme inden for teknologiske forandringsprocesser.
Students are able to conduct fieldwork and use qualitative and quantitative research methods to define a problem to be addressed through their design work
They are able to think critically with theories from different disciplines and apply models to their findings
Students are able to ideate and develop design concepts and produce low and mid fidelity prototypes using a range of digital and physical tools
https://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.png00Gitte Pedersenhttps://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.pngGitte Pedersen2024-01-05 14:02:002024-11-11 13:05:04Design Project, Communication and IT Bachelor
I dette kursus bliver de studerende i stand til at forstå og håndtere det kompleks af organisatoriske og designmæssige problemstillinger der knytter sig til at udvikle større IT baserede informationssystemer, for eksempel, administrative og proceskontrol-systemer i større og mindre virksomheder, intranet, web-systemer til e-handel, og spil med flere samtidige brugere. En væsentlig udfordring ved fremstilling af sådanne systemer er en sammensat brugerskare, modstridende interesser, en kompleks organisatorisk kontekst, og ustabile og/eller dårligt forståede krav.
https://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.png00Gitte Pedersenhttps://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.pngGitte Pedersen2024-01-05 13:59:162024-10-24 16:07:06Analyse og Design af Brugervenlige Systemer
Kurset kombinerer hands-on-træning i analyse af store datamængder fra IT-systemer med viden om udvikling og implementering af løsninger baseret på dataanalyse.
Kurset retter sig mod en eksamen, hvor grupper af overbygningsstuderende med viden om kommunikation og datalogi, gennemfører et projekt i samarbejde med en ekstern part, f.eks. en organisation eller en virksomhed.
https://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.png00Gitte Pedersenhttps://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.pngGitte Pedersen2023-12-11 13:55:422024-10-24 16:06:31Datamining og visualisering af netværksbaseret kommunikation
This course consists of a group project and of classes addressing issues typically encountered in health care innovation projects in companies, start-up or in the health care provider organisations. Examples of these issues are concerned with innovation design, needs analysis, development of value propositions, markets and pricing of medical products, or issues in organizational implementation of innovation.
https://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.png00Gitte Pedersenhttps://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.pngGitte Pedersen2023-09-27 13:49:412024-10-24 13:52:12The Health Care Innovation Project
Stærke i at anvende en bred metodisk værktøjskasse til at analysere komplekse sociale problemer og udvikle sociologisk informerede løsninger og social forandring.
Ønsker et praksisnært samarbejde med adgang til relevante brugere samt evt. mulighed for at udføre pilottest af løsningen.
Leverer skriftlig problemanalyse med præsentation af løsningsforslag og mundtlig præsentation. Værdien der skabes kan være af social, økonomisk, metodisk, kulturel eller anden karakter.
Formålet med kurset er at introducere til case-begrebet og belyse, hvordan man kan arbejde med en sociologisk case i praksis.
Omdrejningspunktet vil være, hvordan man ved analyse af en case kan uddrage en sociologisk problematik fra et socialt problem eller en konkret hændelse, begivenhed, situation eller fænomen. Dette inkluderer involvering af interessenter og praksisaktører i forståelse af en case-problematik samt udvikling og formidling af mulige løsninger.
De studerende har alle en AK grad (erhvervsakademiuddannelse-kvalifikationsramme 5) og indgår i en tværfaglig, teknisk og industrirettet Bachelor top op (kvalifikationsramme 6) med fokus på at skabe resultater i form af proof of product.
De arbejder på 5 og 6 semester både individuelt med at skabe ideer/koncepter og i grupper omkring prototyper/proof of product. Der er fokus på indfasning af nyere teknologier bundet op på de studerendes baggrunde, fx Produktionsteknolog, Automationsteknolog, IT Teknolog.
De studerende har derfor lidt forskellige faglige baggrunde og kompetencer. De vil dog typisk være stærke på de mere biologiske og kemiske aspekter omkring sygdom og medicin
De studerende, der har farmaci som grunduddannelse, har desuden kompetencer indenfor samfundsmæssige problemstillinger omkring brug af lægemidler fra såvel et system, et sundhedsprofessionelt samt et patientperspektiv. Disse studerende har desuden færdigheder indenfor brug af spørgeskema- og interviewteknik.
https://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.png00CHIhttps://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.pngCHI2022-11-11 14:39:352024-11-11 10:27:21Contemporary Social Pharmacy
Et flertal af de studerende på disse hold har Retorik som grundfag og er dermed trænede i både kritisk analyse og praktisk arbejde med mundtlig og skriftlig kommunikation, argumentation i bred forstand, debatkultur og medborgerskab.
Dette Kursus er et fordybelsesprojekt for studerende på bacheloruddannelserne Medicin og Teknologi og Kvantitativ Biologi og Sygdomsmodellering på DTU. Studiegrupperne udfærdiger arbejdsplaner, tidsplaner og samarbejdskontrakter og udfører et stykke praktisk ingeniørarbejde relateret til jeres udfordring.
https://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.png00Gitte Pedersenhttps://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.pngGitte Pedersen2022-11-11 12:28:022024-10-24 15:18:01Konceptudvikling og innovation på kandidatuddannelsen i Kommunikation og IT
Stærke i at identificere og udvikle løsninger på komplekse designmæssige problemstillinger. De studerende arbejder indenfor tre spor: 1. Beklædning og Tekstil, 2. Møbeldesign, Rum og Materialer og 3. Visuel kommunikation.
Ønsker mulighed for 2 klinikbesøg som feltarbejde.
Leverer prototype på eller skitsering af designfagligt løsningsforslag.
https://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.png00Oskar Schadehttps://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.pngOskar Schade2021-05-29 17:48:062024-10-24 15:11:09Samarbejde med designstuderende i efteråret 2024: Designmetoder og samarbejde
I over 10 år har KP bedrevet tværprofessionelle uddannelsesforløb og har gennem alle årerne haft et tæt samarbejde med omverdenen, for at sikre et praksisnært forløb for de studerende. KP tror på at samarbejdet med omverdenen kan løfte de studerendes potentialer og give dem kompetencer, der er i overensstemmelse med den praksis, de skal ud og agere i. Derfor har KP brug for JER og jeres case. Som praksispartner hjælper I med at udarbejde en aktuel praksisudfordring, der søger en tværprofessionel løsning.
Dette kursus er et tværprofessionelt undervisningsforløb for studerende på de sundhedsfaglige uddannelser ved Københavns Professionshøjskole. Det tværprofessionelle forløb omhandler det at lære at samarbejde på tværs fordi man som færdiguddannede professionsbachelorer vil møde komplekse problemstillinger, der ikke kun kan løses af en profession alene.
Dette bachelor-kursus er en del af uddannelsen Kommunikation og IT, som er en samarbejdsuddannelse mellem det humanistiske og natur- og biovidenskabelige fakultet på Københavns Universitet.
Stærke i at rammesætte behov for både slutbrugere, borgere og sundhedsprofessionelle. De studerende på dette kursus arbejder i tværfaglige teams fra følgende uddannelser: Sygeplejerske, fysioterapeut, psykomotorik, ergoterapeut, radiograf, ernæring og sundhed, og bioanalytiker.
Ønsker jeres deltagelse ved indledende casepræsentationer, et sparringsmøde med studerende samt afsluttende pitch.
Leverer prototype, tegninger e.l., som de studerende løbende får feedback på og udvikler. Forløbet afsluttes med en pitch, hvor de studerende præsenterer løsningsforslaget for medstuderende, undervisere, uddannelsesledere og jer.
Dette er et valgfrit kursus for sygeplejestuderende på Diakonissestiftelsen.
I dette valgfri element arbejdes der med innovation som begreb med fokus på klinisk lederskab af pleje og behandling i patient-/borgerforløb
HVAD ER DEN NYE STORE SUNDHEDSOPFINDELSE? Det læser du i vores nyhedsbrev!
Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Copenhagen Health Innovation – så er du en af de første, der hører om alt det, der rykker inden for sundhedsinnovation i Region Hovedstaden.
Innovation af Ny Digital Teknologi Inden for Sundhed
Hos ▤ Aalborg Universitet, ✲ Forår, ❖ BachelorFieldwork and Project Management
Hos ▤ Københavns Universitet, ✲ Forår, ❖ KandidatStrategic Design and Consulting
Hos ▤ Det Kongelige Akademi, ✲ Forår, ❖ KandidatDigital Brugeroplevelse
Hos ▤ KEA, ✲ Efterår, ❖ BachelorHolistic Design of Engineering Systems
Hos ▤ DTU, ✲ Forår, ❖ KandidatStaging Collaborative Design For Sustainability
Hos ▤ Aalborg Universitet, ✲ EfterårThe semester project is a research project that addresses a design challenge for an existing organisation. The project must be based on a review of relevant scientific literature and empirical investigations so as to solidly ground the proposed design solution(s). When conducting empirical investigations and staging designactivities, students need to consider if and how their solution challenges existing organisational practices, reconfigures sociotechnical network of relations within the company/organisation and its value chain.
Digitalisering og teknologiske forandringsprocesser
Hos ▤ Københavns Universitet, ✲ ForårDigitalisering dækker over en yderst vigtig realitet, som består i udbredelsen af helt eller delvist computerbårne teknologier. Digitalisering indtræffer som teknologiske forandringsprocesser. Der tages udgangspunkt i forandringsledelse, digital transformation samt en metode til systemudvikling, der i sig selv udgør en digitaliseringsstrategi, og som er et centralt paradigme inden for teknologiske forandringsprocesser.
Design Project, Communication and IT Bachelor
Hos ▤ Københavns Universitet, ✲ Forår, ❖ BachelorAnalyse og Design af Brugervenlige Systemer
Hos ▤ Copenhagen Business School, ✲ ForårI dette kursus bliver de studerende i stand til at forstå og håndtere det kompleks af organisatoriske og designmæssige problemstillinger der knytter sig til at udvikle større IT baserede informationssystemer, for eksempel, administrative og proceskontrol-systemer i større og mindre virksomheder, intranet, web-systemer til e-handel, og spil med flere samtidige brugere. En væsentlig udfordring ved fremstilling af sådanne systemer er en sammensat brugerskare, modstridende interesser, en kompleks organisatorisk kontekst, og ustabile og/eller dårligt forståede krav.
Datamining og visualisering af netværksbaseret kommunikation
Hos ▤ Københavns Universitet, ✲ ForårKurset kombinerer hands-on-træning i analyse af store datamængder fra IT-systemer med viden om udvikling og implementering af løsninger baseret på dataanalyse.
Kurset retter sig mod en eksamen, hvor grupper af overbygningsstuderende med viden om kommunikation og datalogi, gennemfører et projekt i samarbejde med en ekstern part, f.eks. en organisation eller en virksomhed.
The Health Care Innovation Project
Hos ▤ Copenhagen Business School, ✲ ForårThis course consists of a group project and of classes addressing issues typically encountered in health care innovation projects in companies, start-up or in the health care provider organisations. Examples of these issues are concerned with innovation design, needs analysis, development of value propositions, markets and pricing of medical products, or issues in organizational implementation of innovation.
Sociologisk innovation
Hos ▤ Københavns Universitet, ✲ Efterår, ❖ KandidatAnvendt Case-analyse
Hos ▤ Københavns Universitet, ✲ ForårFormålet med kurset er at introducere til case-begrebet og belyse, hvordan man kan arbejde med en sociologisk case i praksis.
Omdrejningspunktet vil være, hvordan man ved analyse af en case kan uddrage en sociologisk problematik fra et socialt problem eller en konkret hændelse, begivenhed, situation eller fænomen. Dette inkluderer involvering af interessenter og praksisaktører i forståelse af en case-problematik samt udvikling og formidling af mulige løsninger.
KEA: Produktudvikling og Teknisk Integration
Hos ▤ Københavns Erhvervsakademi, ✲ EfterårDe studerende har alle en AK grad (erhvervsakademiuddannelse-kvalifikationsramme 5) og indgår i en tværfaglig, teknisk og industrirettet Bachelor top op (kvalifikationsramme 6) med fokus på at skabe resultater i form af proof of product.
De arbejder på 5 og 6 semester både individuelt med at skabe ideer/koncepter og i grupper omkring prototyper/proof of product. Der er fokus på indfasning af nyere teknologier bundet op på de studerendes baggrunde, fx Produktionsteknolog, Automationsteknolog, IT Teknolog.
Contemporary Social Pharmacy
Hos ▤ Københavns Universitet, ✲ Forår, ❖ Bachelor, ❖ KandidatRetorikfaglig innovation og rådgivning
Hos ▤ Københavns Universitet, ✲ ForårEt flertal af de studerende på disse hold har Retorik som grundfag og er dermed trænede i både kritisk analyse og praktisk arbejde med mundtlig og skriftlig kommunikation, argumentation i bred forstand, debatkultur og medborgerskab.
Human-Centred Health Technology Design
Hos ▤ DTU, ✲ Tidligere kursusDette Kursus er et fordybelsesprojekt for studerende på bacheloruddannelserne Medicin og Teknologi og Kvantitativ Biologi og Sygdomsmodellering på DTU. Studiegrupperne udfærdiger arbejdsplaner, tidsplaner og samarbejdskontrakter og udfører et stykke praktisk ingeniørarbejde relateret til jeres udfordring.
Konceptudvikling og innovation på kandidatuddannelsen i Kommunikation og IT
Hos ▤ Københavns Universitet, ✲ Efterår, ❖ KandidatKonceptdesign med prototyper: Samarbejde med Bæredygtig Design studerende
Hos ▤ Aalborg Universitet, ✲ Efterår, ❖ BachelorSamarbejde med designstuderende i efteråret 2024: Designmetoder og samarbejde
Hos ▤ Det Kongelige Akademi, ✲ Efterår, ❖ BachelorTværprofessionelt kursusforløb – Velfærdsteknologi på Københavns Professionshøjskole
Hos ▤ Københavns Professionshøjskole, ✲ Tidligere kursusI over 10 år har KP bedrevet tværprofessionelle uddannelsesforløb og har gennem alle årerne haft et tæt samarbejde med omverdenen, for at sikre et praksisnært forløb for de studerende. KP tror på at samarbejdet med omverdenen kan løfte de studerendes potentialer og give dem kompetencer, der er i overensstemmelse med den praksis, de skal ud og agere i. Derfor har KP brug for JER og jeres case. Som praksispartner hjælper I med at udarbejde en aktuel praksisudfordring, der søger en tværprofessionel løsning.
Det lange tværprofessionelle KP-forløb
Hos ▤ Københavns ProfessionshøjskoleDette kursus er et tværprofessionelt undervisningsforløb for studerende på de sundhedsfaglige uddannelser ved Københavns Professionshøjskole. Det tværprofessionelle forløb omhandler det at lære at samarbejde på tværs fordi man som færdiguddannede professionsbachelorer vil møde komplekse problemstillinger, der ikke kun kan løses af en profession alene.
Projekt i human-centred computing (HCC)
Hos ▤ Københavns Universitet, ✲ Efterår, ❖ BachelorDette bachelor-kursus er en del af uddannelsen Kommunikation og IT, som er en samarbejdsuddannelse mellem det humanistiske og natur- og biovidenskabelige fakultet på Københavns Universitet.
Innovation i praksis – giv dine ideer vinger
Hos ▤ Københavns Professionshøjskole, ✲ Efterår, ✲ Forår, ❖ BachelorInnovation og sygepleje
Hos ▤ Diakonissestiftelsen, ✲ Tidligere kursusDette er et valgfrit kursus for sygeplejestuderende på Diakonissestiftelsen.
I dette valgfri element arbejdes der med innovation som begreb med fokus på klinisk lederskab af pleje og behandling i patient-/borgerforløb