Kurser – Faglig menu

Service Design – Management and Implementation

  • Students in this field excel in ​Students will develop the ability to:​

    Identify stakeholders and service providers in digital services, understanding their incentives, objectives, and legal requirements.​

    Analyze organizational challenges in implementing and managing digital services.​

    Propose and evaluate improvements for digital service management based on stakeholder feedback and relevant literature.​

    Assess the impact of service transformations on work dynamics.

  • The course aims to equip students with an understanding of the complexities involved in digital service design processes to effectively manage them. It focuses on identifying stakeholders’ motivations and needs, as well as the opportunities and challenges associated with implementing and operating digital services. Through project work, students will analyze challenges in existing digital services within organizations or private companies and suggest enhancements to improve these services.

Digitale koncepter og Digital brugeroplevelse

  • De studerendes kompetencer: Gode til wireframes, prototyper, opstille brugerrekser, UX, UI, og de digitale brugergrænseflader..
  • Nøgleord: Brugerundersøgelser, brugerinddragelser, empati, service design, brugerrejse, persona, empathy map, trends, innovation, teknologi, UX, UI, VR, AI, kommunikation, digital design, konceptudvikling, bæredygtighed, cirkulær økonomi, prototyper & test.

Staging Collaborative Design For Sustainability

  • De studerendes kompetencer: Stærke i at forstå og løse komplekse designproblemstillinger gennem empiriske undersøgelser
  • Nøgleord: design, bæredygtighed, collaborative design

Sociologisk innovation

  • De studerendes kompetencer: Stærke i at anvende en bred metodisk værktøjskasse til at analysere komplekse sociale problemer og udvikle sociologisk informerede løsninger og social forandring.
  • Nøgleord: Design tænkning, proces/produkt/service innovation, problemanalyse, sociale og sociologiske perspektiver

Konceptudvikling og innovation

  • De studerendes kompetencer: Stærke i at kortlægge forholdet mellem kommunikative problemstillinger og it-tekniske løsninger med henblik på forretningsudvikling og innovation.
  • Nøgleord: konceptudvikling, innovation, designmetoder, værdiskabelse, forretningsudvikling, it-løsninger

Konceptdesign med prototyper: Samarbejde med Bæredygtig Design studerende

  • De studerendes kompetencer: Stærke i at konstruere og teste mock-ups, funktionsmodeller, prototyper ved brugerinddragelse og interventioner med brugere og eksperter.
  • Nøgleord: Samskabelse, co-design, social bæredygtighed, sundhedsteknologiske løsninger, tværfagligt samarbejde, prototyper og test.

Designmetoder og samarbejde

  • De studerendes kompetencer: Stærke i at identificere og udvikle løsninger på komplekse designmæssige problemstillinger. De studerende arbejder indenfor tre spor: 1. Beklædning og Tekstil, 2. Møbeldesign, Rum og Materialer og 3. Visuel kommunikation.
  • Nøgleord: Design tænkning, co-design, møbeldesign, Indretning, tekstil, beklædningsdesign, visuel kommunikation, visuelt design, kommunikation, informationsdesign, uniformer, patient forløb, systemsdesign, spil, interaktion

Det lange tværprofessionelle KP-forløb

Dette kursus er et tværprofessionelt undervisningsforløb for studerende på de sundhedsfaglige uddannelser ved Københavns Professionshøjskole. Det tværprofessionelle forløb omhandler det at lære at samarbejde på tværs fordi man som færdiguddannede professionsbachelorer vil møde komplekse problemstillinger, der ikke kun kan løses af en profession alene.

Projekt i human-centred computing (HCC)

  • De studerendes kompetencer: Stærke i at evaluere eksisterende brugergrænseflader for IT-løsninger og foretage hensigtsmæssige valg ved opbygningen af en brugergrænseflade på baggrund af evalueringen
  • Nøgleord: Human-centered computing, kommunikation, IT, brugerflade, brugercentreret design

Innovation i praksis – giv dine ideer vinger

  • De studerendes kompetencer: Stærke i at rammesætte behov for både slutbrugere, borgere og sundhedsprofessionelle. De studerende på dette kursus arbejder i tværfaglige teams fra følgende uddannelser: Sygeplejerske, fysioterapeut, psykomotorik, ergoterapeut, radiograf, ernæring og sundhed, og bioanalytiker.
  • Nøgleord: Fremtidssikring, sparring, slutbrugere