Students in this field excel in Students will develop the ability to:
Identify stakeholders and service providers in digital services, understanding their incentives, objectives, and legal requirements.
Analyze organizational challenges in implementing and managing digital services.
Propose and evaluate improvements for digital service management based on stakeholder feedback and relevant literature.
Assess the impact of service transformations on work dynamics.
The course aims to equip students with an understanding of the complexities involved in digital service design processes to effectively manage them. It focuses on identifying stakeholders’ motivations and needs, as well as the opportunities and challenges associated with implementing and operating digital services. Through project work, students will analyze challenges in existing digital services within organizations or private companies and suggest enhancements to improve these services.
https://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.png00CHIhttps://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.pngCHI2024-11-11 10:02:082025-03-25 09:55:37Digitale koncepter og Digital brugeroplevelse
De studerendes kompetencer: Stærke i at anvende en bred metodisk værktøjskasse til at analysere komplekse sociale problemer og udvikle sociologisk informerede løsninger og social forandring.
Nøgleord: Design tænkning, proces/produkt/service innovation, problemanalyse, sociale og sociologiske perspektiver
De studerendes kompetencer: Stærke i at kortlægge forholdet mellem kommunikative problemstillinger og it-tekniske løsninger med henblik på forretningsudvikling og innovation.
De studerendes kompetencer: Stærke i at konstruere og teste mock-ups, funktionsmodeller, prototyper ved brugerinddragelse og interventioner med brugere og eksperter.
Nøgleord: Samskabelse, co-design, social bæredygtighed, sundhedsteknologiske løsninger, tværfagligt samarbejde, prototyper og test.
De studerendes kompetencer: Stærke i at identificere og udvikle løsninger på komplekse designmæssige problemstillinger. De studerende arbejder indenfor tre spor: 1. Beklædning og Tekstil, 2. Møbeldesign, Rum og Materialer og 3. Visuel kommunikation.
Dette kursus er et tværprofessionelt undervisningsforløb for studerende på de sundhedsfaglige uddannelser ved Københavns Professionshøjskole. Det tværprofessionelle forløb omhandler det at lære at samarbejde på tværs fordi man som færdiguddannede professionsbachelorer vil møde komplekse problemstillinger, der ikke kun kan løses af en profession alene.
De studerendes kompetencer: Stærke i at evaluere eksisterende brugergrænseflader for IT-løsninger og foretage hensigtsmæssige valg ved opbygningen af en brugergrænseflade på baggrund af evalueringen
De studerendes kompetencer: Stærke i at rammesætte behov for både slutbrugere, borgere og sundhedsprofessionelle. De studerende på dette kursus arbejder i tværfaglige teams fra følgende uddannelser: Sygeplejerske, fysioterapeut, psykomotorik, ergoterapeut, radiograf, ernæring og sundhed, og bioanalytiker.
HVAD ER DEN NYE STORE SUNDHEDSOPFINDELSE? Det læser du i vores nyhedsbrev!
Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Copenhagen Health Innovation – så er du en af de første, der hører om alt det, der rykker inden for sundhedsinnovation i Region Hovedstaden.
Service Design – Management and Implementation
Hos ✲ Efterår, ❖ Kandidat, IT-Universitetet, Service DesignIdentify stakeholders and service providers in digital services, understanding their incentives, objectives, and legal requirements.
Analyze organizational challenges in implementing and managing digital services.
Propose and evaluate improvements for digital service management based on stakeholder feedback and relevant literature.
Assess the impact of service transformations on work dynamics.
Digitale koncepter og Digital brugeroplevelse
Hos ▤ KEA, ▲ Digital Konceptudvikling, ✲ Efterår, ✲ Forår, ❖ BachelorStaging Collaborative Design For Sustainability
Hos ▤ Aalborg Universitet, ▲ Sustainable Design, ✲ EfterårSociologisk innovation
Hos ▤ Københavns Universitet, ▲ Sociologi, ✲ Efterår, ❖ KandidatKonceptudvikling og innovation
Hos ▤ Københavns Universitet, ▲ Kommunikation og IT, ✲ Efterår, ❖ KandidatKonceptdesign med prototyper: Samarbejde med Bæredygtig Design studerende
Hos ▤ Aalborg Universitet, ▲ Sustainable Design, ✲ Efterår, ❖ BachelorDesignmetoder og samarbejde
Hos ▤ Det Kongelige Akademi, ▲ Design, ✲ Efterår, ❖ BachelorDet lange tværprofessionelle KP-forløb
Hos ▤ Københavns Professionshøjskole, ▲ Ernæring og Sundhed, ▲ fysioterapeut, ▲ Pædagog, ▲ Sygeplejerske, ✲ EfterårDette kursus er et tværprofessionelt undervisningsforløb for studerende på de sundhedsfaglige uddannelser ved Københavns Professionshøjskole. Det tværprofessionelle forløb omhandler det at lære at samarbejde på tværs fordi man som færdiguddannede professionsbachelorer vil møde komplekse problemstillinger, der ikke kun kan løses af en profession alene.
Projekt i human-centred computing (HCC)
Hos ▤ Københavns Universitet, ▲ Kommunikation og IT, ✲ Efterår, ❖ BachelorInnovation i praksis – giv dine ideer vinger
Hos ▤ Københavns Professionshøjskole, ▲ Bioanalytiker, ▲ ergoterapeut, ▲ Ernæring og Sundhed, ▲ fysioterapeut, ▲ psykomotorik, ▲ radiograf, ▲ Sygeplejerske, ✲ Efterår, ✲ Forår, ❖ Bachelor