De studerende er stærke i kvalitative metoder og forskningsdesign (herunder etnografiske studier/analyser), brugerundersøgelse/stake-holder-analyse, kulturanalyse, organisationsanalyse
Der vil være andre opdragsgivere på kurset. I vil kunne regne med en gruppe på ca 5 ud af et hold på 25
Underviseren har mange års erfaring med eksterne samarbejder både i form af undervisningsforløb, forskningsprojekter, og som ekspert/rådgiver. Se fx. https://hum.ku.dk/samarbejde/humanimpact/
Digitalisering dækker over en yderst vigtig realitet, som består i udbredelsen af helt eller delvist computerbårne teknologier. Digitalisering indtræffer som teknologiske forandringsprocesser. Der tages udgangspunkt i forandringsledelse, digital transformation samt en metode til systemudvikling, der i sig selv udgør en digitaliseringsstrategi, og som er et centralt paradigme inden for teknologiske forandringsprocesser.
Students are able to conduct fieldwork and use qualitative and quantitative research methods to define a problem to be addressed through their design work
They are able to think critically with theories from different disciplines and apply models to their findings
Students are able to ideate and develop design concepts and produce low and mid fidelity prototypes using a range of digital and physical tools
https://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.png00Gitte Pedersenhttps://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.pngGitte Pedersen2024-01-05 14:02:002024-11-11 13:05:04Design Project, Communication and IT Bachelor
Kurset kombinerer hands-on-træning i analyse af store datamængder fra IT-systemer med viden om udvikling og implementering af løsninger baseret på dataanalyse.
Kurset retter sig mod en eksamen, hvor grupper af overbygningsstuderende med viden om kommunikation og datalogi, gennemfører et projekt i samarbejde med en ekstern part, f.eks. en organisation eller en virksomhed.
https://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.png00Gitte Pedersenhttps://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.pngGitte Pedersen2023-12-11 13:55:422024-10-24 16:06:31Datamining og visualisering af netværksbaseret kommunikation
Stærke i at anvende en bred metodisk værktøjskasse til at analysere komplekse sociale problemer og udvikle sociologisk informerede løsninger og social forandring.
Ønsker et praksisnært samarbejde med adgang til relevante brugere samt evt. mulighed for at udføre pilottest af løsningen.
Leverer skriftlig problemanalyse med præsentation af løsningsforslag og mundtlig præsentation. Værdien der skabes kan være af social, økonomisk, metodisk, kulturel eller anden karakter.
Formålet med kurset er at introducere til case-begrebet og belyse, hvordan man kan arbejde med en sociologisk case i praksis.
Omdrejningspunktet vil være, hvordan man ved analyse af en case kan uddrage en sociologisk problematik fra et socialt problem eller en konkret hændelse, begivenhed, situation eller fænomen. Dette inkluderer involvering af interessenter og praksisaktører i forståelse af en case-problematik samt udvikling og formidling af mulige løsninger.
De studerende har derfor lidt forskellige faglige baggrunde og kompetencer. De vil dog typisk være stærke på de mere biologiske og kemiske aspekter omkring sygdom og medicin
De studerende, der har farmaci som grunduddannelse, har desuden kompetencer indenfor samfundsmæssige problemstillinger omkring brug af lægemidler fra såvel et system, et sundhedsprofessionelt samt et patientperspektiv. Disse studerende har desuden færdigheder indenfor brug af spørgeskema- og interviewteknik.
https://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.png00CHIhttps://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.pngCHI2022-11-11 14:39:352024-11-11 10:27:21Contemporary Social Pharmacy
Et flertal af de studerende på disse hold har Retorik som grundfag og er dermed trænede i både kritisk analyse og praktisk arbejde med mundtlig og skriftlig kommunikation, argumentation i bred forstand, debatkultur og medborgerskab.
https://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.png00Gitte Pedersenhttps://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.pngGitte Pedersen2022-11-11 12:28:022024-10-24 15:18:01Konceptudvikling og innovation på kandidatuddannelsen i Kommunikation og IT
Dette bachelor-kursus er en del af uddannelsen Kommunikation og IT, som er en samarbejdsuddannelse mellem det humanistiske og natur- og biovidenskabelige fakultet på Københavns Universitet.
HVAD ER DEN NYE STORE SUNDHEDSOPFINDELSE? Det læser du i vores nyhedsbrev!
Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Copenhagen Health Innovation – så er du en af de første, der hører om alt det, der rykker inden for sundhedsinnovation i Region Hovedstaden.
Fieldwork and Project Management
Hos ▤ Københavns Universitet, ✲ Forår, ❖ KandidatDigitalisering og teknologiske forandringsprocesser
Hos ▤ Københavns Universitet, ✲ ForårDigitalisering dækker over en yderst vigtig realitet, som består i udbredelsen af helt eller delvist computerbårne teknologier. Digitalisering indtræffer som teknologiske forandringsprocesser. Der tages udgangspunkt i forandringsledelse, digital transformation samt en metode til systemudvikling, der i sig selv udgør en digitaliseringsstrategi, og som er et centralt paradigme inden for teknologiske forandringsprocesser.
Design Project, Communication and IT Bachelor
Hos ▤ Københavns Universitet, ✲ Forår, ❖ BachelorDatamining og visualisering af netværksbaseret kommunikation
Hos ▤ Københavns Universitet, ✲ ForårKurset kombinerer hands-on-træning i analyse af store datamængder fra IT-systemer med viden om udvikling og implementering af løsninger baseret på dataanalyse.
Kurset retter sig mod en eksamen, hvor grupper af overbygningsstuderende med viden om kommunikation og datalogi, gennemfører et projekt i samarbejde med en ekstern part, f.eks. en organisation eller en virksomhed.
Sociologisk innovation
Hos ▤ Københavns Universitet, ✲ Efterår, ❖ KandidatAnvendt Case-analyse
Hos ▤ Københavns Universitet, ✲ ForårFormålet med kurset er at introducere til case-begrebet og belyse, hvordan man kan arbejde med en sociologisk case i praksis.
Omdrejningspunktet vil være, hvordan man ved analyse af en case kan uddrage en sociologisk problematik fra et socialt problem eller en konkret hændelse, begivenhed, situation eller fænomen. Dette inkluderer involvering af interessenter og praksisaktører i forståelse af en case-problematik samt udvikling og formidling af mulige løsninger.
Contemporary Social Pharmacy
Hos ▤ Københavns Universitet, ✲ Forår, ❖ Bachelor, ❖ KandidatRetorikfaglig innovation og rådgivning
Hos ▤ Københavns Universitet, ✲ ForårEt flertal af de studerende på disse hold har Retorik som grundfag og er dermed trænede i både kritisk analyse og praktisk arbejde med mundtlig og skriftlig kommunikation, argumentation i bred forstand, debatkultur og medborgerskab.
Konceptudvikling og innovation på kandidatuddannelsen i Kommunikation og IT
Hos ▤ Københavns Universitet, ✲ Efterår, ❖ KandidatProjekt i human-centred computing (HCC)
Hos ▤ Københavns Universitet, ✲ Efterår, ❖ BachelorDette bachelor-kursus er en del af uddannelsen Kommunikation og IT, som er en samarbejdsuddannelse mellem det humanistiske og natur- og biovidenskabelige fakultet på Københavns Universitet.