• 0Shopping Cart
Copenhagen Health Innovation
  • Sundhedsprofessionelle
    • Nye øjne på jeres udfordringer
    • Indsend en projektcase
    • Værd at vide
  • Undervisere
    • Virkeligheden på undervisningsplanen
    • Indsend et kursus
    • Værd at vide
  • Studerende
    • Samarbejdet med sundhedsprofessionelle
    • Bacheloropgave og speciale
    • Værd at vide
  • Health Innovators
    • About Health Innovators
    • Apply now
    • Participants
  • Indblik
    • Historier
    • Publikationer
    • Nyhedsbrev
    • Materialebank
    • Events
  • OM CHI
    • Kontakt
    • Hvorfor CHI?
    • CHIP
  • Menu Menu

Amager og Hvidovre Hospital

  • Sortering Standard
    • Standard
    • Custom
    • Navn
    • Pris
    • Dato
    • Popularity (sales)
    • Average rating
    • Relevance
    • Tilfældig
    • Product ID
  • Vis 15 produkter pr. side
    • 15 produkter pr. side
    • 30 produkter pr. side
    • 45 produkter pr. side
  • Hvordan kan patientterminaler understøtte trivsel og inddragelse under indlæggelse og ved udskrivelse

    Vi ser det som en kerneopgave at styrke patienternes og forældrenes muligheder for medinddragelse – både i forhold til behandling, daglig trivsel og udskrivelse. Digitale løsninger og god kommunikation er en vigtig del af vores arbejde.

    Læs mere Vis detaljer
  • Operation for svær overvægt – overskuelighed – al information ét sted!

    Patientforløbet varetages af forskellige faggrupper og er meget komplekst. Det kan være svært for patienter at overskue det tværfaglige forløb. Vi efterlyser en platform, hvor patientforløbet tydeligt kan skitseres og hvor information fra medicinere, anæstesi, diætister og kirurger er let tilgængeligt.

    Læs mere Vis detaljer
  • Hurtigere patientflow og flytning af patienter fra børneungemodtagelsen til sengeafsnittet A32

    Optimeringsbehov af patientflow/tid til patientflytning fra en akutmodtagelse (børneungemodtagelse) til et sengeafsnit for børn og unge, der har stor betydning for patienttilfredshed, patientsikkerhed og arbejdsglæde for personalet. Omhandler både samarbejdsudfordringer, arbejdsgange, kultur, planlægning og logistik ud fra patientflow-data og kan involvere felt-arbejde. Det vil være spændende med “eksterne” øjne på udfordringerne, som kan få øje på løsninger, vi ikke selv kan få øje på.

    Læs mere Vis detaljer
  • Indretning af patientopholdsrum i sengeafdelinger

    Gastroenheden er en stor afdeling på Amager og Hvidovre hospital med cirka 550 medarbejdere fordelt på 15 forskellige afsnit. Vores medarbejdergruppe er tværfaglig og tæller både ledere, udviklingspersonale og basispersonale. Vi oplever udfordringer med at sikre effektiv og meningsfuld kommunikation på tværs – både horisontalt og vertikalt i organisationen.

    Læs mere Vis detaljer
  • Kommunikationsstrategi for øget transparens, fælles retning og styrket vi-følelse på tværs af stor hospitalsafdeling

    Gastroenheden er en stor afdeling på Amager og Hvidovre hospital med cirka 550 medarbejdere fordelt på 15 forskellige afsnit. Vores medarbejdergruppe er tværfaglig og tæller både ledere, udviklingspersonale og basispersonale. Vi oplever udfordringer med at sikre effektiv og meningsfuld kommunikation på tværs – både horisontalt og vertikalt i organisationen.

    Læs mere Vis detaljer
  • LUKKET

    Udvikling af it-program eller lignende til bedre fordeling af patienter

    Hver morgen bruger vi for lang tid på at fordele patienterne mellem læger og sygeplejersker, hvilket skaber frustration og ineffektivitet i arbejdsdagen. Processen kræver, at der tages hensyn til en række forskellige faktorer, hvilket gør opgaven både tidskrævende og kompleks. Det er afgørende at finde en løsning, der både sikrer en jævn arbejdsfordeling og opfylder personalets og patienternes præferencer.

    Læs mere Vis detaljer
  • LUKKET

    Indretning af patientstuer og nudging

    En patientstue tjener mange formål, hvordan kan den indrettes så den tjener både patient, personale og pårørende. Ligeledes er det vigtigt at patienten enables, så de benytter sig af de tilbud der er og selv kan gå til eksempelvis buffet eller andre fælles arealer under indlæggelse.

    Læs mere Vis detaljer
  • LUKKET

    Oversigt og fælles beslutningstagen

    Hvordan kan fælles beslutningstagen fremmes – samtidig ønsker vi et overblik over stuegang, altså hvornår patienten har dialog om behandling og forløb med personalet.

    Læs mere Vis detaljer
  • Optimering af positiv patientidentifikation ved medicinadministration til patienter

    Projektcasen tager udgangspunkt i arbejdsgangen omkring medicinadministration, hvor det er meningen, at personalet skal anvende en Rover (digitalt arbejdsredskab, ala en tablet) til at sikre positiv patientidentifikation. Data på UTH’er viser nemlig en tendens til manglende positiv patientidentifikation indenfor dette. Det har konsekvens for patientsikkerheden, idet der er risiko for at administrere forkert medicin til den forkerte patient.

    Læs mere Vis detaljer
  • Hvordan kan vi undgå at aflyse operationer?

    Vi har dagligt et stort flow af patienter der skal opereres, både akutte og planlagte forløb. På operationsstuen er der mange der skal samarbejde for at operationen kan afvikles for patienten. Bliver et led forsinket har det betydning for resten af kæden og for om vi i sidste ende måske ikke når den sidste patient på programmet. Udfordringen er, at vi bruger rigtig mange personaleressourcer for at sikre konstant flow, fra flere faggrupper som læger, sygeplejersker, rengøring, anæstesi og portør.

    Læs mere Vis detaljer
  • Hvordan kan vi sikre gode arbejdsgange omkring indkøb af varer, som både kan være med til at reducere afdelingens forbrug og dermed klimaaftryk, og som samtidig sikrer et godt arbejdsmiljø for personalet?

    Opgaverne i Anæstesiologisk afdeling er højteknologiske og præget af højt tempo. 85 % af vores operationer er akutte. Det stiller krav til, at de nødvendige remedier er tilgængelige og funktionsdygtige. Det præger personalets mindset og afdelingens kultur, hvor vi tilstræber at være forberedt på det værste. I lyset af afdelingens særlige kultur og mindset, vil vi hellere have mere på lager, end vi vil ende i en situation hvor vi mangler noget. På samme måde har vi nok tendens til at klargøre for meget, end vi ender med at bruge, hvilket kan resultere i spild.

    Læs mere Vis detaljer
  • Adfærdsændringer, der reducerer spild og overforbrug på sengestuer

    I en travl hverdag på et plejetungt afsnit, oplever vi, at vores nuværende arbejdsgange medfører et unødvendigt stort forbrug af materialer, herunder tekstiler. Ubrugte tekstiler og materialer bliver smidt til vask, ting kasseres uden at være brugt, mv. F.eks. kan udstyr og materiale, der har været lagt på patientens sengebord, ikke bruges igen. Det kasseres og vaskes derfor ubrugt af hygiejnehensyn, og andre gange ligger det i vejen og optager pladsen for patientens ting.

    Læs mere Vis detaljer
  • Optimering af fysiske rammer i forhold til lettelse af arbejdsgang

    Vi er en fysio- og ergoterapeutisk afdeling, vi har brug for hjælp til at optimere vores depotrum/alt muligt rum, som vi alle bruger på forskellige måder. Det er ikke et rum patienter opholder sig i.

    Læs mere Vis detaljer
  • Hvordan bliver medarbejdernes ideer om grøn omstilling og bæredygtighed til virkelighed?

    På Amager & Hvidovre Hospital har vores Grønne Udvalg ifm. et event indsamlet over 300 medarbejdergenererede ideer og input til at gøre hospitalet mere grønt og bæredygtigt. Udfordringen er nu, hvordan bearbejder, kvalificerer, prioriterer i og/eller implementerer vi disse mange input? Vi har et ambitiøst og engageret Grønt Udvalg, der vil være med til at drive hospitalets indsats mhp. grøn omstilling, men vi har brug for faglige input og ekspertise inden for bæredygtige løsninger.

    Læs mere Vis detaljer
  • Effektiv vare- og økonomistyring indenfor kirurgi

    Ligesom resten af sygehusvæsenet oplever afdelingen stigende udgifter til løn og udstyr. Specielt indenfor ortopædkirurgi ses en voldsom stigning i udgifter til instrumenter og udstyr. Afdelingens udfordring er, at vi ikke kender de specifikke priser på vores operationer.

    Læs mere Vis detaljer
Side 1 af 212

Format

Tema

Få vores nyheder før de andre!

Få adgang til den nyeste viden, nye temaer og nye projektcases som en af de første – meld dig til CHIs nyhedsbrev i dag!

Copenhagen Health Innovation

  • Privatlivspolitik
  • Cookies

Kontakt

Gentofte Hospitalsvej 4C, 2. sal
2900 Hellerup

Tlf: 2332 6372

© Copyright - Copenhagen Health Innovation - alle rettigheder er reserveret.
Scroll to top

HVAD ER DEN NYE STORE SUNDHEDSOPFINDELSE?
Det læser du i vores nyhedsbrev!

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Copenhagen Health Innovation – så er du en af de første, der hører om alt det, der rykker inden for sundhedsinnovation i Region Hovedstaden.

close-link