De studerende er stærke inden for front-end innovation, forskning, idéudvikling og konceptudvikling, samarbejdsdesignprocesser, professionelt og multi-stakeholder engagement
Formålet er at undersøge og komme med bud på løsning af problemer forbundet med digitalisering af sundhedssektoren og engagere sig i de forandringsprocesser, som implementering af digitale systemer medfører for borgere/patienter, medarbejdere og ledelse
https://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.png00CHIhttps://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.pngCHI2024-11-11 13:16:172024-11-11 13:16:17Innovation af Ny Digital Teknologi Inden for Sundhed
De studerende er stærke i kvalitative metoder og forskningsdesign (herunder etnografiske studier/analyser), brugerundersøgelse/stake-holder-analyse, kulturanalyse, organisationsanalyse
Der vil være andre opdragsgivere på kurset. I vil kunne regne med en gruppe på ca 5 ud af et hold på 25
Underviseren har mange års erfaring med eksterne samarbejder både i form af undervisningsforløb, forskningsprojekter, og som ekspert/rådgiver. Se fx. https://hum.ku.dk/samarbejde/humanimpact/
De studerende går på deres kandidat og kommer fra hele verden. De er udvalgt af et stort ansøgerfelt. De er meget nysgerrige, kreative, innovative og analytiske
De er meget glade for at arbejde med en ægte case. Vi inddrager altid spørgsmål om bæredygtighed i studierne
Deres opgave er at analysere jeres “Design Challenge” som gerne skal have en designfaglig / arkitektfaglig dimension. Deres output afhænger meget af jeres udfordring til dem
https://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.png00CHIhttps://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.pngCHI2024-11-11 09:51:212024-11-11 10:25:02Holistic Design of Engineering Systems
Digitalisering dækker over en yderst vigtig realitet, som består i udbredelsen af helt eller delvist computerbårne teknologier. Digitalisering indtræffer som teknologiske forandringsprocesser. Der tages udgangspunkt i forandringsledelse, digital transformation samt en metode til systemudvikling, der i sig selv udgør en digitaliseringsstrategi, og som er et centralt paradigme inden for teknologiske forandringsprocesser.
Students are able to conduct fieldwork and use qualitative and quantitative research methods to define a problem to be addressed through their design work
They are able to think critically with theories from different disciplines and apply models to their findings
Students are able to ideate and develop design concepts and produce low and mid fidelity prototypes using a range of digital and physical tools
https://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.png00Gitte Pedersenhttps://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.pngGitte Pedersen2024-01-05 14:02:002024-11-11 13:05:04Design Project, Communication and IT Bachelor
I dette kursus bliver de studerende i stand til at forstå og håndtere det kompleks af organisatoriske og designmæssige problemstillinger der knytter sig til at udvikle større IT baserede informationssystemer, for eksempel, administrative og proceskontrol-systemer i større og mindre virksomheder, intranet, web-systemer til e-handel, og spil med flere samtidige brugere. En væsentlig udfordring ved fremstilling af sådanne systemer er en sammensat brugerskare, modstridende interesser, en kompleks organisatorisk kontekst, og ustabile og/eller dårligt forståede krav.
https://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.png00Gitte Pedersenhttps://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.pngGitte Pedersen2024-01-05 13:59:162024-10-24 16:07:06Analyse og Design af Brugervenlige Systemer
Kurset kombinerer hands-on-træning i analyse af store datamængder fra IT-systemer med viden om udvikling og implementering af løsninger baseret på dataanalyse.
Kurset retter sig mod en eksamen, hvor grupper af overbygningsstuderende med viden om kommunikation og datalogi, gennemfører et projekt i samarbejde med en ekstern part, f.eks. en organisation eller en virksomhed.
https://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.png00Gitte Pedersenhttps://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.pngGitte Pedersen2023-12-11 13:55:422024-10-24 16:06:31Datamining og visualisering af netværksbaseret kommunikation
This course consists of a group project and of classes addressing issues typically encountered in health care innovation projects in companies, start-up or in the health care provider organisations. Examples of these issues are concerned with innovation design, needs analysis, development of value propositions, markets and pricing of medical products, or issues in organizational implementation of innovation.
https://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.png00Gitte Pedersenhttps://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.pngGitte Pedersen2023-09-27 13:49:412024-10-24 13:52:12The Health Care Innovation Project
Formålet med kurset er at introducere til case-begrebet og belyse, hvordan man kan arbejde med en sociologisk case i praksis.
Omdrejningspunktet vil være, hvordan man ved analyse af en case kan uddrage en sociologisk problematik fra et socialt problem eller en konkret hændelse, begivenhed, situation eller fænomen. Dette inkluderer involvering af interessenter og praksisaktører i forståelse af en case-problematik samt udvikling og formidling af mulige løsninger.
De studerende har derfor lidt forskellige faglige baggrunde og kompetencer. De vil dog typisk være stærke på de mere biologiske og kemiske aspekter omkring sygdom og medicin
De studerende, der har farmaci som grunduddannelse, har desuden kompetencer indenfor samfundsmæssige problemstillinger omkring brug af lægemidler fra såvel et system, et sundhedsprofessionelt samt et patientperspektiv. Disse studerende har desuden færdigheder indenfor brug af spørgeskema- og interviewteknik.
https://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.png00CHIhttps://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.pngCHI2022-11-11 14:39:352024-11-11 10:27:21Contemporary Social Pharmacy
Et flertal af de studerende på disse hold har Retorik som grundfag og er dermed trænede i både kritisk analyse og praktisk arbejde med mundtlig og skriftlig kommunikation, argumentation i bred forstand, debatkultur og medborgerskab.
Stærke i at rammesætte behov for både slutbrugere, borgere og sundhedsprofessionelle. De studerende på dette kursus arbejder i tværfaglige teams fra følgende uddannelser: Sygeplejerske, fysioterapeut, psykomotorik, ergoterapeut, radiograf, ernæring og sundhed, og bioanalytiker.
Ønsker jeres deltagelse ved indledende casepræsentationer, et sparringsmøde med studerende samt afsluttende pitch.
Leverer prototype, tegninger e.l., som de studerende løbende får feedback på og udvikler. Forløbet afsluttes med en pitch, hvor de studerende præsenterer løsningsforslaget for medstuderende, undervisere, uddannelsesledere og jer.
HVAD ER DEN NYE STORE SUNDHEDSOPFINDELSE? Det læser du i vores nyhedsbrev!
Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Copenhagen Health Innovation – så er du en af de første, der hører om alt det, der rykker inden for sundhedsinnovation i Region Hovedstaden.
Innovation af Ny Digital Teknologi Inden for Sundhed
Hos ▤ Aalborg Universitet, ✲ Forår, ❖ BachelorFieldwork and Project Management
Hos ▤ Københavns Universitet, ✲ Forår, ❖ KandidatStrategic Design and Consulting
Hos ▤ Det Kongelige Akademi, ✲ Forår, ❖ KandidatHolistic Design of Engineering Systems
Hos ▤ DTU, ✲ Forår, ❖ KandidatDigitalisering og teknologiske forandringsprocesser
Hos ▤ Københavns Universitet, ✲ ForårDigitalisering dækker over en yderst vigtig realitet, som består i udbredelsen af helt eller delvist computerbårne teknologier. Digitalisering indtræffer som teknologiske forandringsprocesser. Der tages udgangspunkt i forandringsledelse, digital transformation samt en metode til systemudvikling, der i sig selv udgør en digitaliseringsstrategi, og som er et centralt paradigme inden for teknologiske forandringsprocesser.
Design Project, Communication and IT Bachelor
Hos ▤ Københavns Universitet, ✲ Forår, ❖ BachelorAnalyse og Design af Brugervenlige Systemer
Hos ▤ Copenhagen Business School, ✲ ForårI dette kursus bliver de studerende i stand til at forstå og håndtere det kompleks af organisatoriske og designmæssige problemstillinger der knytter sig til at udvikle større IT baserede informationssystemer, for eksempel, administrative og proceskontrol-systemer i større og mindre virksomheder, intranet, web-systemer til e-handel, og spil med flere samtidige brugere. En væsentlig udfordring ved fremstilling af sådanne systemer er en sammensat brugerskare, modstridende interesser, en kompleks organisatorisk kontekst, og ustabile og/eller dårligt forståede krav.
Datamining og visualisering af netværksbaseret kommunikation
Hos ▤ Københavns Universitet, ✲ ForårKurset kombinerer hands-on-træning i analyse af store datamængder fra IT-systemer med viden om udvikling og implementering af løsninger baseret på dataanalyse.
Kurset retter sig mod en eksamen, hvor grupper af overbygningsstuderende med viden om kommunikation og datalogi, gennemfører et projekt i samarbejde med en ekstern part, f.eks. en organisation eller en virksomhed.
The Health Care Innovation Project
Hos ▤ Copenhagen Business School, ✲ ForårThis course consists of a group project and of classes addressing issues typically encountered in health care innovation projects in companies, start-up or in the health care provider organisations. Examples of these issues are concerned with innovation design, needs analysis, development of value propositions, markets and pricing of medical products, or issues in organizational implementation of innovation.
Anvendt Case-analyse
Hos ▤ Københavns Universitet, ✲ ForårFormålet med kurset er at introducere til case-begrebet og belyse, hvordan man kan arbejde med en sociologisk case i praksis.
Omdrejningspunktet vil være, hvordan man ved analyse af en case kan uddrage en sociologisk problematik fra et socialt problem eller en konkret hændelse, begivenhed, situation eller fænomen. Dette inkluderer involvering af interessenter og praksisaktører i forståelse af en case-problematik samt udvikling og formidling af mulige løsninger.
Contemporary Social Pharmacy
Hos ▤ Københavns Universitet, ✲ Forår, ❖ Bachelor, ❖ KandidatRetorikfaglig innovation og rådgivning
Hos ▤ Københavns Universitet, ✲ ForårEt flertal af de studerende på disse hold har Retorik som grundfag og er dermed trænede i både kritisk analyse og praktisk arbejde med mundtlig og skriftlig kommunikation, argumentation i bred forstand, debatkultur og medborgerskab.
Innovation i praksis – giv dine ideer vinger
Hos ▤ Københavns Professionshøjskole, ✲ Efterår, ✲ Forår, ❖ Bachelor