• 0Shopping Cart
Copenhagen Health Innovation
  • COBOX
    • COBOX
      • Projektcases
      • Kurser
      • Materialebank
      • Events
  • Studerende
    • Samarbejdet med sundhedsprofessionelle
    • Værd at vide
  • Undervisere
    • Virkeligheden på undervisningsplanen
    • Indsend et kursus
    • Værd at vide
  • Sundhedsprofessionelle
    • Nye øjne på jeres udfordringer
    • Indsend en projektcase
    • Værd at vide
    • Samarbejdet med studerende
  • Health Innovators
    • About Health Innovators
    • Participants
    • Apply now
  • Indblik
  • OM CHI
    • Sundhedsinnovation, der gør gavn
    • Nyhedsbrev
    • Kontakt
    • CHIs Årsberetning
  • Menu Menu

Rigshospitalet

  • Sortering Standard
    • Standard
    • Custom
    • Navn
    • Pris
    • Dato
    • Popularity (sales)
    • Average rating
    • Relevance
    • Tilfældig
    • Product ID
  • Vis 90 produkter pr. side
    • 90 produkter pr. side
    • 180 produkter pr. side
    • 270 produkter pr. side
  • Beklædning som en del af neurorehabilitering ved rygmarvsskade

    Påklædning er en del af de komplekse personlige daglige aktiviteter, der kan være blevet udfordret efter en rygmarvsskade. En rygmarvsskade kan opstå efter ulykke eller sygdom i rygmarven. Afhængig af hvor i rygmarven skaden er sket og om det er en komplet (overrivning af nerverne) eller inkomplet skade, kan der være lammelser i arme og ben, krop og blære/tarm.

    Læs mere Vis detaljer
  • Beklædning som en del af neurorehabilitering ved hjerneskade

    Hjerne- og rygmarvsskader er fundamentalt livskritiske. Den fysiske udfordring følges med en psykisk udfordring, som kan være mindst lige så invaliderende. Livet er ikke blot truet, men fuldstændigt forandret.

    Læs mere Vis detaljer
  • Registrering af kasserede lægemidler

    På Bornholms Hospital sørger Region Hovedstadens Apotek for, at den rigtige medicin altid er til rådighed. For at finde den rette balance, så der man hverken mangler eller smider ud, har medarbejdere registreret alt, hvad der bliver kasseret siden 2013.

    Læs mere Vis detaljer
  • Implementering af den teknologiske platform Operating Room Black Box (OR Black Box): Et kvalitetsprojekt der skaber sikkerhed og transparens på operationsstuen

    OR Black Box er en netværksbaseret løsning, der giver brugerne mulighed for at live-indsamle audio-, video- og kirurgisk udstyrsdata fra operationsstuen (OR). Formålet med indsamling af data er, at fremme forsknings- og kvalitetsinitiativer på hospitalet med henblik på at styrke læring indenfor alle faggrupper og ultimativt forbedre patientsikkerheden.

    Læs mere Vis detaljer
  • Design af måder at møde patienten på

    Denne case omhandler måden hvorpå vores patienter kommer ind i afdelingen. Patienterne har svært ved at finde rundt. Det kan f.eks. gælde at se skilte og læse vores adgangsinstrukser både i breve og ved henvendelse. Patienter møder fysisk op men ringer også til os.

    Læs mere Vis detaljer
  • Æstetisk miljø i spiseområde

    Udfordringen er hvordan vi med visuelt design og et andet æstetisk miljø kan forbedre et spiseområde på en hospitalsafdeling så det bidrager til en behagelig og appetitstimulerende oplevelse for patienter. En løsning vil kunne understøtte trivsel, ernæring og sociale interaktioner, hvilket er vigtigt for den samlede oplevelse og patientens helingsproces.

    Læs mere Vis detaljer
  • Mellem stuerne – indretning af buffetområde

    Buffetområdet på Afdeling for Karkirurgi har en udfordring med at fungere dels som spisestue, opholdsrum og ankomstrum samtidig. Det er et af afdelingens mest trafikerede områder og fungerer som en forbindelsesvej mellem sengeafsnittene.

    Læs mere Vis detaljer
  • Assessing trust in healthcare data: evaluating perceptions and consequences among healthcare personnel and patients

    Trust in healthcare data is essential for making informed decisions about the form and quality of patient care, and is essential for the design of effective public policy about healthcare. However, data errors, bias, incompleteness, and security concerns, for example, can all contribute to mistrust in healthcare data.

    Læs mere Vis detaljer
  • Hvordan bevares ”Hornbæk-ånden” efter flytningen til ny bygning i Glostrup?

    Afdeling for rygmarvsskader ligger i dag på et gammelt strandhotel ved vandet i Hornbæk. Omgivelserne er meget smukke, og bliver brugt aktivt som udflugtsmål i behandlingen. Samtidig har der over årene udviklet sig en stærk organisationskultur, hvor man har udviklet en særlig stemning og måde at arbejde på, som mange medarbejdere beskriver som knyttet til stedet. Der er således en stærk fortælling om afsnittets positive særegenhed: ”Hornbæk-ånden.”

    Læs mere Vis detaljer
  • Hvordan udvikles nye arbejdsgange efter flytning til ny hospitalsbygning: hvad skal med og hvad skal ikke?

    Afsnittet flytter til en ny, moderne hospitalsbygning ved Glostrup Hospital, hvor alle patienter får enestuer, ligesom der er træningsbassin, udendørs træningshave og mange træningsrum med mulighed for afskærmet, individuel træning. De moderne faciliteter giver nogle oplagte faglige muligheder, men samtidig rejser det en udfordring.

    Læs mere Vis detaljer
  • Patientinformation – forklar det med animation

    Patienterne møder tidligt om morgenen og behandles ambulant med udskrivelse samme dag. Det kræver at patienten er velinformeret og forberedt på, hvad der skal ske. Informationen er forgået ved et tidligere ambulant besøg, hvor alle detaljer ikke gennemgås.

    Læs mere Vis detaljer
  • VIDEO

    Sengeborde til patienter med rygmarvsskader

    Patienterne har de vigtigste ting på sengebordet, men det kan være svært for dem at nå tingene, åbne skuffer og skabet. Dette oplever patienterne mange gange dagligt. Med nedsat arm- og håndfunktion er det besværligt at få fat i tingene. For personalet kan det være svært at finde plads til drikkevarer, mad, cremer, medicin, skemaer mv.

    Læs mere Vis detaljer
  • LUKKET

    Tekstiler på MARYS – Et nyt hospital til børn, unge og fødende samt deres familier

    MARYS Frontlab er den interne design enhed som står for at udvikle al brugeroplevelse på MARYS. Alt andet end bygning og organisation står enheden for i form af servicedesign, produktdesign, arkitektur, oplevelsesdesign og meget mere. I enheden sidder ca. 10 designere i en tegnestue tæt på byggepladsen. Teamets opgave er at gøre hospitalet mere menneskeligt.

    Læs mere Vis detaljer
  • LUKKET

    Fysiske rammer skal skabe netværk mellem patienter med samme diagnose

    De unge er eksperterne og de skal inddrages i forløbet og deres behov og ønsker skal være udgangspunktet for indretning og aktivitetsmuligheder i rummet – Kræftværket som er et erfarent tilbud til unge på Rigshospitalet står for at formidle kontakten til de unge der skal inddrages undervejs.

    Læs mere Vis detaljer
  • VIDEO

    Wayfinding og tilgængelighed for vores patienter i velkomstområdet til Afdeling for Karkirurgi

    Afdelingen skal i gang med at kortlægge og indrette velkomstområdet ved visitationen i forhold til at optimere wayfinding og tilgængelighed for patienter. Ankomsten til Afdeling for Karkirurg er ikke tydelig og nem at navigere i. Patienter og pårørende føler sig ofte usikre på, hvor de skal henvende sig.

    Læs mere Vis detaljer
  • LUKKET

    Design af rum der kan reducere og forebygge delir

    Denne case, stillet af Hjertecenteret, afdeling for Karkirurgi på Rigshospitalet søger nonfarmakologiske løsninger, der kan forebygge, reducere og behandle forekomsten af delir.

    Læs mere Vis detaljer
  • Digital registrering af kost til dialysepatienter

    Patienter med kronisk nyresygdom kommer i dialyse 3-4 om ugen for at få renset deres blod for affaldsstoffer og trukket væske, fordi deres nyre ikke længere fungerer. patienter er koblet til et dialyseapparat, hvor de er tilkoblet i 3,5 til 4 timer. Udover at modtage dialysebehandling er kosten også en del af deres behandling, idet de fleste patienter skal begrænse deres væske indtag, indtag af kalium og Phosfat. Patienter skal gerne indtage en proteinholdig kost, idet de mister protein under dialysen, som skal erstattes.

    Læs mere Vis detaljer
  • LUKKET

    Hygiejnisk nem blanding af væsker til plasmaferese på Afdeling for nyresygdomme

    Sygeplejersker på Nefrologisk Afdeling på Rigshospitalet peger på udfordringer med blanding af væsker til plasmaferese til dialysepatienter. Afdelingen ønsker hjælp til en løsning, som både er mere hygiejnisk, og som samtidigt er tidsbesparende for sygeplejerskerne.

    Læs mere Vis detaljer
  • LUKKET

    Behov for nytænkning af booking- og kalendersystem på Afdeling for nyresygdomme

    Sygeplejersker på Nefrologisk Afdeling på Rigshospitalet oplever store udfordringer med deres booking- og kalendersystem. Dobbeltarbejde, forsinkelser og et uoverskueligt overblik på grund af kalendersystemet er ifølge sygeplejerskerne med til at påvirke deres workflow i en forkert retning. Afdelingen ønsker hjælp til forbedring af dette system for at højne effektiviteten, arbejdsgangene og patientsikkerheden.

    Læs mere Vis detaljer
  • Udvikling af brugerdefineret information til patienter med åreforkalkning i benene

    Denne case er stillet af en rehabiliteringsgruppe i Afdeling for Karkirurgi som består af kliniske sygeplejespecialister og sygeplejersker i sengeafsnit og ambulatorium, og som refererer til oversygeplejerske Margit Roed og ledende overlæge Nikolaj Eldrup. Gruppen ønsker at igangsætte og afprøve indsatser i forhold til at forebygge forværring af åreforkalkning i benene.

    Læs mere Vis detaljer
  • SpilleRiget – Digitalt Spilunivers til indlagte børn og unge

    Denne case er stillet af SpilleRiget, et udviklingsprojekt på BørneRiget. Projektet har som mål at skabe et samlet sted hvor børn, unge og familien, både patienter og pårørende, kan finde digital leg og aktivitet under hospitalsopholdet.

    Læs mere Vis detaljer
  • LUKKET

    Nonfarmakologisk forebyggelse af delir gennem design af rum

    Denne case, stillet af Hjertecenteret, afdeling for Karkirurgi på Rigshospitalet søger nonfarmakologiske løsninger, der kan forebygge, reducere og behandle forekomsten af delir, eksempelvis gennem indretning af rum.

    Læs mere Vis detaljer

Format

Tema

Få vores nyheder før de andre!

Få adgang til den nyeste viden, nye temaer og nye projektcases som en af de første – meld dig til CHIs nyhedsbrev i dag!

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Copenhagen Health Innovation

  • Privatlivspolitik
  • Cookies

Kontakt

Gentofte Hospital
Kildegårdsvej 28, opgang 65
2900 Hellerup
Tlf: 2332 6372

© Copyright - Copenhagen Health Innovation - alle rettigheder er reserveret.
Scroll to top

HVAD ER DEN NYE STORE SUNDHEDSOPFINDELSE?
Det læser du i vores nyhedsbrev!

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Copenhagen Health Innovation – så er du en af de første, der hører om alt det, der rykker inden for sundhedsinnovation i Region Hovedstaden.

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
close-link