Læringsværktøj – 3 cases

Case #1: identifikation af prøvekategorier

I forbindelse med oplæringen af nye bioanalytikere, handler rigtig meget om at træne visuel genkendelse af forskellige bakterier og aflæsning af prøver med øjnene. Man kan støtte nyansatte med pædagogiske værktøjer baseret på eksisterende (uoverskuelige) opslagsarkiver. Her ses gerne et digitalt produkt, som er pædagogisk og overskueligt.

Case #2: mikroskopi af luftvejsprøver

I forbindelse med oplæringen af nye bioanalytikere, handler rigtig meget om at træne visuel genkendelse af forskellige bakterier og aflæsning af prøver med øjnene. Man kan støtte nyansatte med pædagogiske værktøjer baseret på eksisterende (uoverskuelige) opslagsarkiver. Her ses gerne et digitalt produkt, som er pædagogisk og overskueligt.

Case #3: identifikation af anarobe bakterier

I forbindelse med oplæringen af nye bioanalytikere, handler rigtig meget om at træne visuel genkendelse af forskellige bakterier og aflæsning af prøver med øjnene. Man kan støtte nye med pædagogiske værktøjer baseret på eksisterende (uoverskuelige) opslagsarkiver. Her ønske et digitalt produkt, som er pædagogisk og overskueligt.

Partnere

Rigshospitalet

Afd. Klinisk Mikrobiologi

Fakta

Disse 3 tre cases om læringsværktøjer ligner hinanden, men har 3 forskellige læringsmål. Det er afdelingens vurdering, at det vil være for stor en opgave for en gruppe at dække stoffet til mere end ét emne.

Output

  • Rapport
  • Mundtlig præsentation
  • Prototype