Fremtidssprint på Rigshospitalets Fremtidsdage
Under arbejdstitlen: Er der håb for fremtidens sundhedsvæsen?, vil studerende fra forskellige studieretninger arbejde sammen for at vi alle bliver klogere på potentialet og udfordringer ved at fremtidens hospital ligger i hjemmet.
Opgaven
De studerende får til opgave at give deres bedste bud på, hvordan opgaver og jobs ser ud i sundhedsvæsenet 2040, hvis kun opgaver indenfor højt avanceret kirurgi, traumer og intensiv behandling varetages på hospitalet – og resten er flyttet til patienternes hjem. Og hvad det kræver af sundhedsvæsnet at blive gearet til dette? Det handler blandt andet om:
- Hvordan ser diagnostik, behandling, pleje, rehabilitering og palliation ud?
- Hvem er fremtidens medarbejdere?
- Hvad skal de lave?
- Hvordan er de organiseret?
- Hvad vil være vigtigt for medarbejderne som også er vigtigt for patienterne?
Alt efter hvad de studerende bliver optaget af, vil de komme med deres bedste 1-3 råd til hvordan man i fremtiden lykkedes bedst, når hospitalet flytter ud til der hvor patienter og deres pårørende befinder sig.
Resultatet af fremtidssprintet præsenteres til afslutningseventen i forhallen på Blegdamsvej fredag den 24. maj fra kl. 15:30 til 16:30.
Til fremtidssprintet har vi inviteret:
Studerede fra KP sygepleje, jordemoder, fysioterapi, portører, SAK, bioanalytikere, social – og sundhedsassistenter. Studerende fra IT-universitetet, DTU, KU, medicin (bl.a. de retorikstuderende, der dette semester løser en opgave for RH).
På dag 1 vil de studerende blive støttet og vejledt af Copenhagen Health Innovation.
På dag 2 vil de studerende blive støttet og vejledt af Louise Støier, Klinisk uddannelsesansvarlig Center for Kræft- og organsygdomme og Sara Tackier, klinisk underviser i Juliane Marie Centret, Rigshospitalet.
Hvor?
- Patientbiblioteket Rigshospitalet
Blegdamsvej 9, Afsnit 4102,2100København Ø
Hvornår?
- D. 23/5 kl. 9.15 – 12
- D. 24/5 kl. 9.15 – 12
Tilmelding
Det er muligt at tilmelde sig én af de to dage og der er et loft på pladser, så skynd dig at meld dig til!