Grafik til LEAN i Medicinservice
På Region Hovedstadens Apotek bestræber vi os på at arbejde efter LEAN-principperne. Det betyder bl.a., at vi indretter medicinrummene til at ”tale for sig selv”, så bestilling af medicin bliver intuitivt, flydende og med færrest mulige fejl, fx ved at:
- hver ting har én plads (uden ekstra-lagre)
- etiketter angiver defektpunkt og genbestillingsantal
- visuelle defektpunkter reducerer behovet for manuel optælling
- stregkoder og håndscannere reducerer tidsforbruget og indtastningsfejl ved bestilling
– tilpasser vores bestillingsmønstre, så vi undgår flaskehalse i supply chain
– tilpasser afdelingernes medicinsortiment, så det afspejler det reelle/ønskede medicinforbrug
– tilpasser lagerbeholdningen til det reelle forbrug, så spild reduceres
Vi ønsker os et grafisk materiale, der illustrerer disse indsatser. Gerne med animationer. Materialet skal bruges til oplæring af Apotekets personale, så de får en bedre forståelse for LEAN-konceptet.
Casen kan tage udgangspunkt i en tidligere CHIP-case, hvor teknoantropologi-studerende beskrev LEAN i medicinservice.
Om Region Hovedstadens Apotek
Region Hovedstadens Apotek er landets største sygehusapotek. Vi producerer og leverer lægemidler til regionens hospitaler. Denne case foregår i Klinisk Farmaci / Medicinservice.
Partnere
Fakta
Vi ønsker os et grafisk materiale, der illustrerer disse indsatser. Gerne med animationer. Materialet skal bruges til oplæring af Apotekets personale, så de får en bedre forståelse for LEAN-konceptet.
Output
- Rapport
- Mundtlig præsentation
- Idékatalog
- Prototype
- Videomateriale
- Andet