Trivsel på spil
Udfordring
På afdelingerne på hospitalerne er der ofte pres på. Det stiller krav til at medarbejdere er gode til at forstå sig selv og hinanden, så de kan hjælpe hinanden og tale om det, når det er svært eller går skævt. Det stiller også krav til lederne og til dialogen mellem ledere og medarbejdere om rammer, behov og ønsker. Forholdene er forskellige rundt på afdelingerne afhængigt af bl.a. patientgrupper og medarbejdere og deres historik og kultur.
Baggrund
Region Hovedstadens enhed for Ledelse og Organisation arbejder bl.a. med at hjælpe ledere og afdelinger, hvor der er trivselsudfordringer. Det kunne give mening at have en form for spil, som medarbejdere og ledere kan bruge til at fremme samarbejdet. Vi har allerede en del erfaringer med at skabe og bruge spilformater.
Opsummering
Skabe et lækkert spil, der er let at bruge i praksis på en hospitalsafdeling. Spillet skal kunne fremme samarbejdet. Bl.a. ved at skabe fælles samtale og konstruktiv opmærksom ift. udfordringer og individuelle præferencer, ønsker og behov. Herigennem skal spillet gerne kunne bidrage til at fremme den psykologiske tryghed. Spillet skal kunne fungere både med og uden ekstern facilitator.
Partnere
Region Hovedstaden, Center for HR og Uddannelse, Ledelse og Organisation
Kontakt
Kirstine Marie Meulengracht
Chefkonsulent
Fakta
Casestiller kan tilbyde følgende:
- Lad os snakke om det
Output
- Prototype