Trivsel på spil

Udfordring

På afdelingerne på hospitalerne er der ofte pres på. Det stiller krav til at medarbejdere er gode til at forstå sig selv og hinanden, så de kan hjælpe hinanden og tale om det, når det er svært eller går skævt. Det stiller også krav til lederne og til dialogen mellem ledere og medarbejdere om rammer, behov og ønsker. Forholdene er forskellige rundt på afdelingerne afhængigt af bl.a. patientgrupper og medarbejdere og deres historik og kultur.

Baggrund

Region Hovedstadens enhed for Ledelse og Organisation arbejder bl.a. med at hjælpe ledere og afdelinger, hvor der er trivselsudfordringer. Det kunne give mening at have en form for spil, som medarbejdere og ledere kan bruge til at fremme samarbejdet. Vi har allerede en del erfaringer med at skabe og bruge spilformater.

Opsummering

Skabe et lækkert spil, der er let at bruge i praksis på en hospitalsafdeling. Spillet skal kunne fremme samarbejdet. Bl.a. ved at skabe fælles samtale og konstruktiv opmærksom ift. udfordringer og individuelle præferencer, ønsker og behov. Herigennem skal spillet gerne kunne bidrage til at fremme den psykologiske tryghed. Spillet skal kunne fungere både med og uden ekstern facilitator.

Partnere

Region Hovedstaden, Center for HR og Uddannelse, Ledelse og Organisation

Kontakt

Kirstine Marie Meulengracht

Chefkonsulent

Fakta

Casestiller kan tilbyde følgende:

  • Lad os snakke om det

Output

  • Prototype