System til registrering og opfølgning på arbejdsopgaver i StenoLab

I Stenolaboratoriet opstår der mange ekstra-opgaver for bioanalytiker, baseret på projekter i klinik og i forskning, som f. eks udarbejdelse af vejledninger, akkrediteringsdokumenter, afvigerhåndtering,…

Opgaver bliver skrevet ned i en Excel liste, med formålet at kunne tildele arbejdstid for disse opgaver og at kunne opfølge på fremskridt af opgaveløsning.

Dette lykkes ikke rigtigt, fordi registrering i listen bliver glemt, det tager for lang tid at gennemskue listen og finde de personer som har brug for tid til ekstra-opgaver.

Steno Lab har brug for et andet system for at kunne registrere opgaver og arbejde med dem. Systemet skal kunne skabe oversigt til planlægning, men også hjælpe med opfølgning på status.

Systemet kunne være en digital løsning, som er kompatibel med RegionHs IT-systemer og sikkerhedskrav, eller en mere analog løsning, hvis dette er bedre egnet til formålet.

Partnere

Steno Diabetes Center Copenhagen

Region Hovedstaden

Kontakt

Verena Hirschberg Jensen

Akademisk medarbejder

Klininsk og Translationel Forskning

Fakta

Steno Laboratorium

Med borgeren med diabetes i centrum understøtter laboratoriet organisatorisk klinik og forskning samt bidrager til, at Steno er internationalt førende indenfor begge områder.

Laboratoriet har følgende strategiske mål:

  • Etablere et Proof-of-Concept laboratorium I tæt samarbejde med klinikken
  • Anvende den nyeste sundhedsteknologi for at sikre en optimal, hurtig og effektiv drift
  • Videreudvikle anvendelse af borgernær sundhedsteknologi
  • Sikre kvalitetssikring af borgernes udstyr
  • Initiere kompetenceudvikling af alle medarbejdere og skabe nye karriereveje

https://www.sdcc.dk/om-SDCC/afdelinger/Sider/SDCC-CoreLab.aspx

Output

Overlevering af løsning kan ske i form af:

  • Mundtlig præsentation
  • Idékatalog
  • Prototype