Kan et lille hospitals køkken få glæde at digital madbestilling?
Køkkenet på Bornholms Hospital køber ind og laver mad til hele hospitalet. Dette indebærer mad til indlagte, medarbejderkantinen, caféen og mødeforplejning til større og mindre arrangementer.
Madbestillingen til indlagte forgår i dag ud fra nogle fysiske madkort understøttet af nogle besværlige arbejdsgange for både plejepersonale og køkkenpersonale. Disse vil med elektronisk kostbestilling kunne optimeres, samt der forventes større gevinster omkring mindske madspild, sikre rette kost til rette patient osv. Dette kræver at kostbestillinger løbende er opdateret og tidstro med det aktuelle behov og efterspørgsel.
Før man på Bornholms Hospital kigger på dyre elektroniske løsninger, er der behov for at kender de rigtige behov, samt at vores arbejdsgange og begrænsede størrelse vil kunne effektuere de ønskede gevinster ved en elektronisk løsning.
Forventninger og ønsker til digital kostbestilling:
• Understøtte gode arbejdsgange for alle personalegrupper
• Understøtte tidstro kostbestilling jf. aktuelle behov
• Let adgang til bestilling og ændring af bestilling digitalt
• Motivere patienter til at spise mere under indlæggelse
Partnere
Bornholms Hospital
Fakta
Madbestillingen til indlagte forgår i dag ud fra nogle fysiske madkort understøttet af nogle besværlige arbejdsgange for både plejepersonale og køkkenpersonale. Disse vil med elektronisk kostbestilling kunne optimeres, samt der forventes større gevinster omkring mindske madspild, sikre rette kost til rette patient osv. Dette kræver at kostbestillinger løbende er opdateret og tidstro med det aktuelle behov og efterspørgsel.
Output
- Rapport
- Mundtlig præsentation