Format til formidling af vigtige budskaber
Udfordring
Hvordan formidler den centrale forskningsadministration vigtige budskaber til forskerne rundt på hospitalets afdelinger.
Hvad er det gode format?
Kan vi undersøge brugernes ønsker?
Kan vi gøre det visuelt fængende og let tilgængeligt?
Baggrund
Herlev og Gentofte Hospital har over 600 medarbejdere, der har tilknytning til forskning. De har brug for information om kurser, regler, møder, erfagrupper mm.
I øjeblikket sender den centrale forskningsadministration informationen ud på mail som et nyhedsbrev “forskningsnyt” og som mødebookninger. Modtagerne er de ca 420 personer, der har tilmeldt sig nyhedsbrevet.
Erfaringsmæssigt når de vigtige budskaber ikke alle forskerne. Kan vi gøre det bedre?
Tidligere lå nyhedsbrevet i mailchimp, hvor der er lidt data på brugernes adfærd.
Opsummering
Drømmescenariet er en “formidlingsparaply”, der kan indeholde pakker med kommunikationen fra den centrale forskningsadministration – det vigtigste er et format til løbende formidling af vigtige budskaber, men det kunne også være velkommen til nye phd-studerende, velkommen til nye professorer, særligt for MVU forskere mm.
Formatet skal være visuelt fængende, identificerbart som forskningsinformation og i et format som er let tilgængeligt for brugerne.
Partnere
Herlev og Gentofte Hospital
Fakta
Casestiller kan tilbyde følgende:
- De studerende må besøge klinikken/afdelingen? (feltarbejde)
- Løbende kontakt med de studerende
- Relevant data og baggrundsmateriale
Output
- Prototype