EFTERÅR
The semester project is a research project that addresses a design challenge for an existing organisation. The project must be based on a review of relevant scientific literature and empirical investigations so as to solidly ground the proposed design solution(s). When conducting empirical investigations and staging designactivities, students need to consider if and how their solution challenges existing organisational practices, reconfigures sociotechnical network of relations within the company/organisation and its value chain.
Kurset sigter på at give studerende erfaring med, hvordan man bevæger sig fra akademiske analyser til sociologisk informeret social innovation forstået som en målrettet social forandring eller løsning af et erkendt problem i en konkret social kontekst
De studerende har alle en AK grad (erhvervsakademiuddannelse-kvalifikationsramme 5) og indgår i en tværfaglig, teknisk og industrirettet Bachelor top op (kvalifikationsramme 6) med fokus på at skabe resultater i form af proof of product.
TIDLIGERE
Dette Kursus er et fordybelsesprojekt for studerende på bacheloruddannelserne Medicin og Teknologi og Kvantitativ Biologi og Sygdomsmodellering på DTU. Studiegrupperne udfærdiger arbejdsplaner, tidsplaner og samarbejdskontrakter og udfører et stykke praktisk ingeniørarbejde relateret til jeres udfordring.
Kurset Organisational Change foregår på engelsk og ruster de deltagende kandidatstuderende til bedre at forstå og udvikle løsninger på organisatoriske udfordringer indenfor IT og digitalisering. Har du og din afdeling en konkret udfordring mht. organisatorisk forandring, kan jeres problemstilling blive centrum for kursisternes arbejde.
Kurset Konceptudvikling og innovation udbygger de studerendes kompetencer i at analysere forholdet mellem kommunikative problemstillinger og mulige it-tekniske løsninger i virksomheder og andre organisationer med henblik på forretningsudvikling og innovation.
Studerende på uddannelsen Bæredygtigt Design, skal på 3. semester samarbejde med eksterne partere, og samskabe sundhedsteknologiske løsninger på koncept niveau. Som en del af uddannelsens opbygning, er der på dette semester fokus på sundhedssektoren og særligt den sociale bæredygtighed (skal forstås ud fra tredelingen; økonomisk, miljømæssig og social bæredygtighed).
Er der noget i jeres praksis, som du og dine kolleger kunne bruge et nyt, iderigt perspektiv på? En udfordring eller problemstilling, som I godt ved trænger til nytænkning, men som I mangler overskud og tid til at tage jer af? Så kan I nu få kvalificeret, værdifuld og inspirerende hjælp fra fremtidens arbejdsstyrke – nærmere bestemt fra 3. semester designstuderende fra Det Kongelige Akademi, som i efterårssemestret 2023 skal arbejde med problemstillinger fra sundhedssektoren.
FORÅR/EFTERÅR
Dette kursus er et tværprofessionelt undervisningsforløb for studerende på de sundhedsfaglige uddannelser ved Københavns Professionshøjskole. Det tværprofessionelle forløb omhandler det at lære at samarbejde på tværs fordi man som færdiguddannede professionsbachelorer vil møde komplekse problemstillinger, der ikke kun kan løses af en profession alene.
I over 10 år har KP bedrevet tværprofessionelle uddannelsesforløb og har gennem alle årerne haft et tæt samarbejde med omverdenen, for at sikre et praksisnært forløb for de studerende. KP tror på at samarbejdet med omverdenen kan løfte de studerendes potentialer og give dem kompetencer, der er i overensstemmelse med den praksis, de skal ud og agere i.
Projekt i human-centred computing forløber parallelt med kurset Empiriske Undersøgelsesmetoder i hvert forår (slut marts-slut juni). I HCC-projektet arbejder de studerende med teori om human-centred computing og interaktionsdesign.
Beslutningstagere og ledere peger på, at sygeplejersker skal innovere og gøre brug af fx mere teknologi for at imødekomme demografiske udfordringer og ressourceproblemer i det nære sundhedsvæsen. Der sættes derfor fokus på, hvordan og hvornår innovation kan være en hjælp og støtte for borgeren, og hvordan vi som sygeplejersker kan evaluere effekterne af vores nytænkning.
Dette kursus ved IT-Universitet i København er for studerende uddannelsen på Digital Innovation Management. De studerende tilegner sig redskaber til at forstå hvordan digitalisering transformerer offentlige og private sektorer – og til at skabe innovative løsninger inden for denne ramme. Gennem kursisterne kan du, som sundhedsprofessionel, få nye øjne på udfordringer i din arbejdsgang der vedrører digitalisering.