Kurset giver de studerende viden og færdigheder, så de i projektgrupper sammen med brugere, ledelse og andre IT-professionelle kan designe effektive og nyttige informationssystemer, der meningsfuldt understøtter menneskelige aktiviteter. I kurset undervises der i en metode, der skaber grundlaget for efterfølgende udvikling og implementering af bæredygtige IT-anvendelser.
This course provides the understanding of and quantitative tools needed by engineers and scientists to create engineering solutions for a sustainable society. The students learn about terms, definitions, and units related to sustainability and the environmental, social and economic dimensions of sustainability when considering engineering solutions. Focus will be placed on understanding sustainability and developing sustainable solutions.
De studerende er stærke i kvalitative metoder og forskningsdesign (herunder etnografiske studier/analyser), brugerundersøgelse/stake-holder-analyse, kulturanalyse, organisationsanalyse
Der vil være andre opdragsgivere på kurset. I vil kunne regne med en gruppe på ca 5 ud af et hold på 25
Underviseren har mange års erfaring med eksterne samarbejder både i form af undervisningsforløb, forskningsprojekter, og som ekspert/rådgiver. Se fx. https://hum.ku.dk/samarbejde/humanimpact/
De studerende går på deres kandidat og kommer fra hele verden. De er udvalgt af et stort ansøgerfelt. De er meget nysgerrige, kreative, innovative og analytiske
De er meget glade for at arbejde med en ægte case. Vi inddrager altid spørgsmål om bæredygtighed i studierne
Deres opgave er at analysere jeres “Design Challenge” som gerne skal have en designfaglig / arkitektfaglig dimension. Deres output afhænger meget af jeres udfordring til dem
https://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.png00CHIhttps://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.pngCHI2024-11-11 10:02:082025-03-25 09:55:37Digitale koncepter og Digital brugeroplevelse
https://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.png00CHIhttps://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.pngCHI2024-11-11 09:51:212025-03-23 13:31:59Holistic Design of Engineering Systems
Students are able to conduct fieldwork and use qualitative and quantitative research methods to define a problem to be addressed through their design work
They are able to think critically with theories from different disciplines and apply models to their findings
Students are able to ideate and develop design concepts and produce low and mid fidelity prototypes using a range of digital and physical tools
I dette kursus bliver de studerende i stand til at forstå og håndtere det kompleks af organisatoriske og designmæssige problemstillinger der knytter sig til at udvikle større IT baserede informationssystemer, for eksempel, administrative og proceskontrol-systemer i større og mindre virksomheder, intranet, web-systemer til e-handel, og spil med flere samtidige brugere. En væsentlig udfordring ved fremstilling af sådanne systemer er en sammensat brugerskare, modstridende interesser, en kompleks organisatorisk kontekst, og ustabile og/eller dårligt forståede krav.
https://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.png00Gitte Pedersenhttps://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.pngGitte Pedersen2024-01-05 13:59:162025-10-16 13:29:53Analyse og Design af Brugervenlige Systemer
This course consists of a group project and of classes addressing issues typically encountered in health care innovation projects in companies, start-up or in the health care provider organisations. Examples of these issues are concerned with innovation design, needs analysis, development of value propositions, markets and pricing of medical products, or issues in organizational implementation of innovation.
https://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.png00Gitte Pedersenhttps://copenhagenhealthinnovation.dk/wp-content/uploads/2022/11/CHI-REG-H-kombineret-logo-3.pngGitte Pedersen2023-09-27 13:49:412025-10-13 14:11:45The Health Care Innovation Project
Et flertal af de studerende på disse hold har Retorik som grundfag og er dermed trænede i både kritisk analyse og praktisk arbejde med mundtlig og skriftlig kommunikation, argumentation i bred forstand, debatkultur og medborgerskab.
De studerendes kompetencer: Stærke i at rammesætte behov for både slutbrugere, borgere og sundhedsprofessionelle. De studerende på dette kursus arbejder i tværfaglige teams fra følgende uddannelser: Sygeplejerske, fysioterapeut, psykomotorik, ergoterapeut, radiograf, ernæring og sundhed, og bioanalytiker.
HVAD ER DEN NYE STORE SUNDHEDSOPFINDELSE? Det læser du i vores nyhedsbrev!
Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Copenhagen Health Innovation – så er du en af de første, der hører om alt det, der rykker inden for sundhedsinnovation i Region Hovedstaden.
Participatory design af informationssystemer (PD)
Hos ▤ Københavns Universitet, ▲ Datalogi, ✲ Forår, ❖ BachelorKurset giver de studerende viden og færdigheder, så de i projektgrupper sammen med brugere, ledelse og andre IT-professionelle kan designe effektive og nyttige informationssystemer, der meningsfuldt understøtter menneskelige aktiviteter. I kurset undervises der i en metode, der skaber grundlaget for efterfølgende udvikling og implementering af bæredygtige IT-anvendelser.
Quantitative methods to assess sustainability
Hos ▤ DTU, ✲ Efterår, ✲ Forår, ❖ KandidatThis course provides the understanding of and quantitative tools needed by engineers and scientists to create engineering solutions for a sustainable society. The students learn about terms, definitions, and units related to sustainability and the environmental, social and economic dimensions of sustainability when considering engineering solutions. Focus will be placed on understanding sustainability and developing sustainable solutions.
Fieldwork and Project Management
Hos ▤ Københavns Universitet, ▲ Applied Cultural Analysis, ✲ Forår, ❖ KandidatStrategic Design and Consulting
Hos ▤ Copenhagen Business School, ▤ Det Kongelige Akademi, ▲ Design, ✲ Forår, ❖ KandidatDigitale koncepter og Digital brugeroplevelse
Hos ▤ KEA, ▲ Digital Konceptudvikling, ✲ Efterår, ✲ Forår, ❖ BachelorHolistic Design of Engineering Systems
Hos ▤ DTU, ✲ Forår, ❖ KandidatDesign Project
Hos ▤ Københavns Universitet, ▲ Kommunikation og IT, ✲ Forår, ❖ BachelorAnalyse og Design af Brugervenlige Systemer
Hos ▤ Copenhagen Business School, ▲ Erhvervsøkonomi og informationsteknologi, ✲ ForårI dette kursus bliver de studerende i stand til at forstå og håndtere det kompleks af organisatoriske og designmæssige problemstillinger der knytter sig til at udvikle større IT baserede informationssystemer, for eksempel, administrative og proceskontrol-systemer i større og mindre virksomheder, intranet, web-systemer til e-handel, og spil med flere samtidige brugere. En væsentlig udfordring ved fremstilling af sådanne systemer er en sammensat brugerskare, modstridende interesser, en kompleks organisatorisk kontekst, og ustabile og/eller dårligt forståede krav.
The Health Care Innovation Project
Hos ▤ Copenhagen Business School, ▲ MSc Innovation in Healthcare, ✲ Forår, ❖ KandidatThis course consists of a group project and of classes addressing issues typically encountered in health care innovation projects in companies, start-up or in the health care provider organisations. Examples of these issues are concerned with innovation design, needs analysis, development of value propositions, markets and pricing of medical products, or issues in organizational implementation of innovation.
Retorikfaglig innovation og rådgivning
Hos ▤ Københavns Universitet, ▲ Retorik, ✲ ForårEt flertal af de studerende på disse hold har Retorik som grundfag og er dermed trænede i både kritisk analyse og praktisk arbejde med mundtlig og skriftlig kommunikation, argumentation i bred forstand, debatkultur og medborgerskab.
Innovation i praksis – giv dine ideer vinger
Hos ▤ Københavns Professionshøjskole, ▲Valgfag, ✲ Efterår, ✲ Forår, ❖ Bachelor