Kurser – Bachelor

Innovation af Ny Digital Teknologi Inden for Sundhed

  • De studerende er stærke inden for front-end innovation, forskning, idéudvikling og konceptudvikling, samarbejdsdesignprocesser, professionelt og multi-stakeholder engagement
  • Formålet er at undersøge og komme med bud på løsning af problemer forbundet med digitalisering af sundhedssektoren og engagere sig i de forandringsprocesser, som implementering af digitale systemer medfører for borgere/patienter, medarbejdere og ledelse

Digitale koncepter og Digital brugeroplevelse

  • De studerendes kompetencer: Gode til wireframes, prototyper, opstille brugerrekser, UX, UI, og de digitale brugergrænseflader..
  • Nøgleord: Brugerundersøgelser, brugerinddragelser, empati, service design, brugerrejse, persona, empathy map, trends, innovation, teknologi, UX, UI, VR, AI, kommunikation, digital design, konceptudvikling, bæredygtighed, cirkulær økonomi, prototyper & test.

Design Project

  • Students are able to conduct fieldwork and use qualitative and quantitative research methods to define a problem to be addressed through their design work
  • They are able to think critically with theories from different disciplines and apply models to their findings
  • Students are able to ideate and develop design concepts and produce low and mid fidelity prototypes using a range of digital and physical tools

Contemporary Social Pharmacy

  • De studerende har derfor lidt forskellige faglige baggrunde og kompetencer. De vil dog typisk være stærke på de mere biologiske og kemiske aspekter omkring sygdom og medicin
  • De studerende, der har farmaci som grunduddannelse, har desuden kompetencer indenfor samfundsmæssige problemstillinger omkring brug af lægemidler fra såvel et system, et sundhedsprofessionelt samt et patientperspektiv. Disse studerende har desuden færdigheder indenfor brug af spørgeskema- og interviewteknik.

Konceptdesign med prototyper: Samarbejde med Bæredygtig Design studerende

  • De studerendes kompetencer: Stærke i at konstruere og teste mock-ups, funktionsmodeller, prototyper ved brugerinddragelse og interventioner med brugere og eksperter.
  • Nøgleord: Samskabelse, co-design, social bæredygtighed, sundhedsteknologiske løsninger, tværfagligt samarbejde, prototyper og test.

Designmetoder og samarbejde

  • De studerendes kompetencer: Stærke i at identificere og udvikle løsninger på komplekse designmæssige problemstillinger. De studerende arbejder indenfor tre spor: 1. Beklædning og Tekstil, 2. Møbeldesign, Rum og Materialer og 3. Visuel kommunikation.
  • Nøgleord: Design tænkning, co-design, møbeldesign, Indretning, tekstil, beklædningsdesign, visuel kommunikation, visuelt design, kommunikation, informationsdesign, uniformer, patient forløb, systemsdesign, spil, interaktion

Projekt i human-centred computing (HCC)

  • De studerendes kompetencer: Stærke i at evaluere eksisterende brugergrænseflader for IT-løsninger og foretage hensigtsmæssige valg ved opbygningen af en brugergrænseflade på baggrund af evalueringen
  • Nøgleord: Human-centered computing, kommunikation, IT, brugerflade, brugercentreret design

Innovation i praksis – giv dine ideer vinger

  • De studerendes kompetencer: Stærke i at rammesætte behov for både slutbrugere, borgere og sundhedsprofessionelle. De studerende på dette kursus arbejder i tværfaglige teams fra følgende uddannelser: Sygeplejerske, fysioterapeut, psykomotorik, ergoterapeut, radiograf, ernæring og sundhed, og bioanalytiker.
  • Nøgleord: Fremtidssikring, sparring, slutbrugere