Københavns Professionshøjskole

Tværprofessionelt kursusforløb – Velfærdsteknologi på Københavns Professionshøjskole

I over 10 år har KP bedrevet tværprofessionelle uddannelsesforløb og har gennem alle årerne haft et tæt samarbejde med omverdenen, for at sikre et praksisnært forløb for de studerende. KP tror på at samarbejdet med omverdenen kan løfte de studerendes potentialer og give dem kompetencer, der er i overensstemmelse med den praksis, de skal ud og agere i. Derfor har KP brug for JER og jeres case. Som praksispartner hjælper I med at udarbejde en aktuel praksisudfordring, der søger en tværprofessionel løsning.

Det lange tværprofessionelle KP-forløb

Dette kursus er et tværprofessionelt undervisningsforløb for studerende på de sundhedsfaglige uddannelser ved Københavns Professionshøjskole. Det tværprofessionelle forløb omhandler det at lære at samarbejde på tværs fordi man som færdiguddannede professionsbachelorer vil møde komplekse problemstillinger, der ikke kun kan løses af en profession alene.

Innovation i praksis – giv dine ideer vinger

  • Stærke i at rammesætte behov for både slutbrugere, borgere og sundhedsprofessionelle. De studerende på dette kursus arbejder i tværfaglige teams fra følgende uddannelser: Sygeplejerske, fysioterapeut, psykomotorik, ergoterapeut, radiograf, ernæring og sundhed, og bioanalytiker.
  • Ønsker jeres deltagelse ved indledende casepræsentationer, et sparringsmøde med studerende samt afsluttende pitch.
  • Leverer prototype, tegninger e.l., som de studerende løbende får feedback på og udvikler. Forløbet afsluttes med en pitch, hvor de studerende præsenterer løsningsforslaget for medstuderende, undervisere, uddannelsesledere og jer.